Mitt nya cykelfinrum klart!

Tips, frågor och allmänt snack.
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1190
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag ju ingen veterancykel men ändock så cyklar jag med min Skeppshult och då naturligtvis damcykel med cykelkorg, en stäng är ju bara i vägen. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tompa, är inget forumtroll, har bara missat din fråga. Svaret är att jag bor i norra skåne. <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->56:an, trodde alla moppeintresserade visste vem Göran Martinsson i Våxtorp, södra Halland är! Han har en privat samling med ca 100 mopeder i antingen fantastiskt fint originalskick eller renoverade i samma skick.

Hans lada är så ren, med fina mattor på golvet, att mitt kök framstår som en sopstation! Han har varit med i flertalet tidningar, bla Nostalgia och Classic Motor. Även cykelsamlingen och tillhörande kuriosa är otrolig. Vi snackar två rejäla våningar i ladan. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rolle skrev:Ni har era åsikter, jag har mina, hehe.
Ja Rolle, så är det. :respekt: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
andybee skrev:56:an, trodde alla moppeintresserade visste vem Göran Martinsson i Våxtorp, södra Halland är!
Som återfallsmopedist är jag helt grön.... :oops:

Jag hittade Rakettjejernas forum i vintras och fastnade där direkt... :P

På Möreslätten strax söder om Kalmar finns ett annat Voxtorp. Jag tänkte om det ev. var där.... <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaså, där ser man, det finns många byar med samma namn. Jag vet inte om Göran har öppet för allmänheten, jag har stött på honom genom veteranmarkander. Kom just på att den exakta platsen heter Vindrarp. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
andybee skrev:56:an, trodde alla moppeintresserade visste vem Göran Martinsson i Våxtorp, södra Halland är! Han har en privat samling med ca 100 mopeder i antingen fantastiskt fint originalskick eller renoverade i samma skick.

Hans lada är så ren, med fina mattor på golvet, att mitt kök framstår som en sopstation! Han har varit med i flertalet tidningar, bla Nostalgia och Classic Motor. Även cykelsamlingen och tillhörande kuriosa är otrolig. Vi snackar två rejäla våningar i ladan.
Här finns det bilder från Göran martinssons museum, otroliga moppar :D
http://www.hjartumsmoppedrev.se/bilder/no36/index.html <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det med knäppning o gylf är för att då det kom¨så hade finadamerna
påkläderskor och för att göra det enkelt för dem så kom dem hamna på
den sidan... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett riktigt snyggt rum, jag har själv inget eget rum trots villa, verkstad och uthus så cyklarna får stå i uthuset...så grattis till ett utmärkt rum och samling! <!-- </EdIndex> --></div>
Fenderz
Inlägg: 35
Blev medlem: 06 maj 2012, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Fenderz »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Otroligt fint.Precis alla veterancykelfantasters dröm.Nice Work;))) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar