Reklam från bla Nymans 1935

Tips, frågor och allmänt snack.
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Reklam från bla Nymans 1935

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag nappar på 56:ans idé om mer om Nymans cyklar, jag hoppas ingen stämmer mig för copyright-överträdelse, dessa är kopierade från tidningen Cyklisten från 1935. Hoppas ni gillar dom!

http://imageshack.us/g/405/nymans3b.jpg/
[/code] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:clapping: Riktigt roligt att se. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite kuriosa. Såg att det var reklam om CEJ kedjan.
Jag hittade en taxeringskalender från 1945 och kollade lite kända företagare. Munktell tjänade 10 mijoner. Sigfrid Edström lika. Flera liknande företagsgubbar låg ungefär på samma nivå. Måttjohan tjänade 100 miljoner. Han sålde nog en del passbitar och andra instrument, när Sverge produserade.
Skrotet som blev över från kedjetillverkningen, sålde han till försvaret och mintillverkningen. <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har hört att C E Johansson skulle varit över i Amerikat och hjälpt Ford med standardisering. Någon som vet om det stämmer? <!-- </EdIndex> --></div>
cll05002
Inlägg: 52
Blev medlem: 11 sep 2011, 23:00
Ort: Eskilstuna

Inlägg av cll05002 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har också hört att CEJ var över till amerika för att hjälpa Henry Ford och att han dessutom fick en T-ford i present av honom för att han var så nöjd.

//Christian <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar