Centrum

Tips, frågor och allmänt snack.
W.baum
Inlägg: 39
Blev medlem: 21 feb 2009, 00:00
Ort: Kopparberg

Centrum

Inlägg av W.baum »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Bild

Bidrar med några bilder på hojen jag räddade från soptippen. :D <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trivsam modell på de där gamlingarna.
Hade en liknande i min ungdom, gick utmärkt att köra på bakhjulet med. Ända tills framhjulet behagade att lossna under en repa. Kan säga att den framgaffeln blev sig aldrig lik igen. :bike_pedalare:

/ Stefan <!-- </EdIndex> --></div>
W.baum
Inlägg: 39
Blev medlem: 21 feb 2009, 00:00
Ort: Kopparberg

Inlägg av W.baum »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jisses av alla vurpor man gjort i sina dagar så är det ett rent under att man inte slagits sig halvt fördärvad :accident: <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, precis. Det blev några rovor...
Fick den gamla cykeln av farsan efter jag kört av ramen på syrrans Marathon.
Jag lyckades på något vis, att få röret som sadelstolpen sitter på, att gå av nere vid infästningen av röret som kommer från styrhuvudet :!:
Lät kanske lite krångligt det där, men det resulterade i att cykeln blev ett par dm kortare och någon dm lägre. cocos_acc.gif
Något som Syrran aldrig riktigt gillade... :nod:

Införskaffade i höstas en Itera generation 2, 6växlad och med stålstyre.
(Plastcykel från tidigt 80-tal för er som inte vet.)
Kanske inte är något för mig, med tanke på tidigare bravader... :headbang:
Men, jag tycker de är så fula, så jag blev tvungen att slå till när det blev läge.

Har även en Mountainbike som jag flugit över styret på ett oräkneligt antal gånger... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Den köpte jag på Ebay av en filur i Boston för drygt 10 år sedan. Det är en Fat City Cycles, handbyggd av en liten entusiatisk firma i New York som tyvärr inte finns mer. Modellen heter "Fatchance" :wink:

/ Stefan <!-- </EdIndex> --></div>
W.baum
Inlägg: 39
Blev medlem: 21 feb 2009, 00:00
Ort: Kopparberg

Inlägg av W.baum »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->He he Itera. Kommer fortfarande ihåg när dom såldes nya på Konsum :P . Har för mig det var ca 1982. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Iterna hade jag jag försökte sälja, men ingen ville köpa den och den passade inte in i mina samlingar så den hamnade på brännhögen :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
W.baum
Inlägg: 39
Blev medlem: 21 feb 2009, 00:00
Ort: Kopparberg

Inlägg av W.baum »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var väl en stor del av dom som skrotades och hjulen fick tjänstgöra på travsulkys :eh?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Itera måste vara den fulaste cykeln som tillverkats. Men just därför har den kultstatus!

Centrum cykel var däremot riktigt snygg! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
W.baum
Inlägg: 39
Blev medlem: 21 feb 2009, 00:00
Ort: Kopparberg

Inlägg av W.baum »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nyligen sålt min hoj till en samlare som behövde en brukscykel. Så nu blir det att dåna ner till tippen i grannbyn och rota efter fler objekt att skruva med thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
christian
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 mar 2009, 00:00

Inlägg av christian »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->centrum tycks ju ha varit en sorts monark. nogon som vet om den producerades för ica eller coop eller sånt? <!-- </EdIndex> --></div>
W.baum
Inlägg: 39
Blev medlem: 21 feb 2009, 00:00
Ort: Kopparberg

Inlägg av W.baum »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig att Centrum köpte ramar från Monark. Däremot såldes märket Trim av Konsum (tror jag) sen fanns det även NK Sport. Är inte riktigt hundra på att mina uppgifter stämmer. Men om någon vrt nåt mer om detta så skriv :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det där med cykelmärket Trim kan nog stämma. NK sport har jag inte hört talas om, därimot hade NK ett annat märke som jag ej kommer på just nu <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Numera är Centrum lågprismärke inom elektronik... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
93raggarn
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 mar 2009, 00:00
Kontakt:

Inlägg av 93raggarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Trivsam modell på de där gamlingarna.
Hade en liknande i min ungdom, gick utmärkt att köra på bakhjulet med. Ända tills framhjulet behagade att lossna under en repa. Kan säga att den framgaffeln blev sig aldrig lik igen. :bike_pedalare:

/ Stefan
hahah ne vet hur det är inget kul att tappa fram hjulet på bakan:-) :P <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar