Cyklar och cykelgrejer på Tradera

Tips, frågor och allmänt snack.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Cyklar och cykelgrejer på Tradera

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är en cykel som jag genast klickade minneslista på. Avståndet gör att jag inte tänker buda men tycker det är intressant att följa auktionen ändå.

Just den här cykelmodellen tycker jag har charm. Ja, det är riktig sextiotalsnostalgi för mig. Kompisar fick dito cyklar 26" av sina föräldrar på den tiden men jag fick nöja mig med en ekonomiversion med lackade skärmar, fälgar osv. Inte var det Crescent-märket på den heller men väl något "iställetvarumärke" minns ej vilket....

Cykeln på bilderna är dock en 28". Ska jag vara ärlig så har jag precis en sådan redan. För ett antal år sedan, då man fortfarande fick "återvinna" på återvinningen hittade jag den slängd där. Den hade varit förvarad längre tid inomhus och var dammig men fin under. Pakethållaren måste jag dock undvara för en av renhållarna behövde den. Annars är cykeln så gott som komplett och den har duomaticnavet med "tickandet" på högre växeln.

För mig är det här en riktig kvalitetscykel. Ja, kanske den bästa standardcykeln som det svenska sextiotalet kunde erbjuda. Den har stil också tycker jag samt en härligt metallicblå Zündapp-färg. :meangreen:


Just nu är priset 152 kronor vilket förstås är fyndbilligt. Ska bli intressant se hur det slutar....

http://www.tradera.com/Herrcykel-Cresent--auktion_100301_139497486 <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Cyklar och cykelgrejer på Tradera

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Just nu är priset 152 kronor vilket förstås är fyndbilligt. Ska bli intressant se hur det slutar....

http://www.tradera.com/Herrcykel-Cresent--auktion_100301_139497486
Jaha, det slutade med att den här metallicblå Crescent 28" retro herrcykel har fått en ny ägare för ynka 205 kronor. För mig är det ett klart fynd.

Vill den nya ägaren ha tillbaka sina utlagda pengar är det bara att plocka bort kedjeskyddet och kanske runtompedalerna, eller framlyktan och polera upp grejerna med lite autosol eller svinto och se'n är det bara ut med grejerna på nätauktionen igen och summan av affären blir förmodligen noll. Tänk så konstig med Tradera va?

Kanske bättre köpa hela fordon på Tradera och sälja prylar i som ryms i paket än göra tvärtom??? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Re: Cyklar och cykelgrejer på Tradera

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
56:an skrev:Just nu är priset 152 kronor vilket förstås är fyndbilligt. Ska bli intressant se hur det sl

Vill den nya ägaren ha tillbaka sina utlagda pengar är det bara att plocka bort kedjeskyddet och kanske runtompedalerna, eller framlyktan och polera upp grejerna med lite autosol eller svinto och se'n är det bara ut med grejerna på nätauktionen igen och summan av affären blir förmodligen noll. Tänk så konstig med Tradera va?

Kanske bättre köpa hela fordon på Tradera och sälja prylar i som ryms i paket än göra tvärtom???
Sånt som kallas för slakt av kompletta moppar, PASSA ER NI ANDRA FÖR ATT SÄLJA TILL SÅNA ! <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Av annonserna ser det ut som det är bättre sälja cykeln i bitar och få ut något än att sälja cykeln hel och få knappt ingenting. :?

Jag har kollat cykeltillbehör och cykeldelar en liten tid nu och även köpt lite men kommit på att det är mer ekonomi att sälja där än att köpa. Villkoret är dock att man har rätt grejer. Jag tror t.ex. det skulle gå bra att sälja mina cykelverktyg där men dom vill jag ha kvar. Delar däremot kan jag lätta av samlingen på. Ska nog vara småprylar tror jag, inte ett helt hjul, däremot ekrarna i ett knippe och navet för sig. Polerat förstås! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på om inte detta är ett säkert cykellås :wink:
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
G-son
Inlägg: 1056
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Funderar på om inte detta är ett säkert cykellås :wink:
Nänä, alla har väl en knippa med blandade nycklar till diverse olika handklovar? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar