Favorit minicykel

Tips, frågor och allmänt snack.
patrikh
Inlägg: 225
Blev medlem: 18 okt 2009, 23:00
Ort: Stockholm

Favorit minicykel

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom över den här gratis, plus en motsvarande crescent (som tyvärr saknar pakethållare bla.) men tyckte den här var lite mer intressant. Någon som vet något om modellen? Ett budgetalternativ då det begav sig? Värda något idag?

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag minns var att dom betraktades som "utländsk cykel" med något nedlåtande värdering. Bl.a. för vevpartiet som inte tålde vårt nordiska klimat. Det kom in vatten i lagren på de delbara vevpartierna med vevkilar. Jag har alltid trott det här var tyska cyklar men nu ser jag de kom från Tjeckoslovakien. Minicyklar hade oftast de tyska Torpedo Duplexnaven och så även den här. Intressant tycker jag det förekom handel mellan Tyskland/Tjeckoslovakien även på järnridåns tid.

Värde???

Ja, de här cyklarna är bra att ha med sig i en bil på semester, i husvagn e. dyl. men de är inget vidare att cykla på. Jobbigt säger jag. Tror också det finns fler cyklar än köpare. Har själv ett par-tre stycken jag skulle vilja sälja bort....

För mig personligen ligger värdet i Torpedo Duplexnavet i bakhjulet. Jag har skrotat några minicyklar bara för det navets skull. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar