lack

Tips, frågor och allmänt snack.
christian
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 mar 2009, 00:00

lack

Inlägg av christian »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har två fina äldre crescenter som jag skulla villa snygga till lite - en orange pepita herr 1960 och en babyblå metallic (?) herr ca. 1947. hur får jag tag i lack som kann användas? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla gärna senaste numret av Classic Motor hur Jim Lundberg löser problemet. <!-- </EdIndex> --></div>
christian
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 mar 2009, 00:00

Inlägg av christian »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
JanneHagnell skrev:Kolla gärna senaste numret av Classic Motor hur Jim Lundberg löser problemet.
tack för idéen, men jag har inte tillgång till det, då jag bor i köpenhamn...

men i dag hittade jag en hobbyaffär, där jag köpade nogra små (verkligen små!) burker med lack som kanske (kanske!) passer. den orange blir lättast at få rätt - värre är det visst med den gamla cykel. vi får se. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->CM brukar kalla sig Nordens största veteranbilstidning så den bör väl gå att få tag i? Men jag prenumererar så jag vet inte om det kommit ut i handeln än, det är i alla fall inte med på deras hemsida. Kontentan är hursomhelst att en välsorterad billackerare kan prova ut en färg analogt (ögon) eller elektroniskt (spektrofotometer) och sedan fylla en sprayburk med den. SPrayburken är dessutom av proffskvalité, inte typ bättringsfärg. <!-- </EdIndex> --></div>
christian
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 mar 2009, 00:00

Inlägg av christian »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
JanneHagnell skrev:CM brukar kalla sig Nordens största veteranbilstidning så den bör väl gå att få tag i? Men jag prenumererar så jag vet inte om det kommit ut i handeln än, det är i alla fall inte med på deras hemsida. Kontentan är hursomhelst att en välsorterad billackerare kan prova ut en färg analogt (ögon) eller elektroniskt (spektrofotometer) och sedan fylla en sprayburk med den. SPrayburken är dessutom av proffskvalité, inte typ bättringsfärg.
det låter ju interessant. ochså därför att de små burkarna inte var precis de rätta färgor. lite för ljusa och "rena". jag kommar att experimentera lite mera med såna småburkar före jag ger upp, men då kanske dit förslag ska kollas. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar