Honda 125T

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Honda 125T

Inlägg av ESGEE »

Börja med gått igenom dödandet av A1 körkort och löjliga 11Kw(ej ut läggning av detta) så köpte man Honda 1979 125T långt hemifrån för ens söner.
Vet nada om dessa raketer, förutom ser ju f....... ut, och kommer stukas lite. Hmm cafe kanske.
Gasare är ju total inte ok, överflödar går inte helt hundra. Frågan om renovera eller byta till nåt nyare, reoveringsatser och ny gasare lär ju kosta samma typ.
Är ju 6 volt, orkar inte ens dra runt startmotor. Hur svårt är uppdatera till 12V? Tur för kick.
1979 Honda 125T SG och köpa till barn.jpg
Annars ryker styret direkt, inte mitt eller söners modell driekt.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Honda 125T

Inlägg av Micke S »

Att byta flottörventiler kan nog bara kosta en bråkdel av att köpa nya förgasare och det kanske räcker med att göra rent förgasarna. Det ska inte vara några problem att få en startmotor för 6 Volt att fungera bra i ett 6-voltssystem. Så antingen behövs nytt batteri eller översyn av startmotor och kablage eller alltsammans.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: Honda 125T

Inlägg av ESGEE »

Bra tips, jag brände ut den riktigt och länge går bättre nu. Den väldigt slö elmässigt, känns som råttboet till till el system är nåt som drar, ev ej jordar som det ska. Men mest behöver den gå mycket mer, första dagen var det 70 blås andra dagen blev det 90 och mer finns.
Sen när man googlet lite ska den ju vara 5 växlad, men den jag har är 4 växlad. Nu är den väldigt lätt kicka igång. Lägger ingen vikt på startmotorn just nu.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Skriv svar