Fabriksny Crescent -79 i kartong... gånger två!

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
G-son
Inlägg: 1056
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Ort: Vimmerby

Fabriksny Crescent -79 i kartong... gånger två!

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fanns tills för några år sedan en handlare utanför Rimforsa (om jag minns rätt), han sysslade med cyklar, moppar, gräsklippare och gudarna vete allt. Han var betydligt bättre på att köpa in och stuva undan grejer än att sälja dom, så när han trillade av pinn för några år sedan fick en av skrotarna i närheten uppdraget att städa upp gården som var full av sönderrostande lik, och hus, uthus och grannars uthus som var fulla av grejer i varierande skick. Mycket var skräp efter decennier uppstaplat i fuktiga uthus, men en del godbitar hade klarat sig ganska bra från tidens tand.

Ett par splitter nya Crescent jordfräsar (med motorer tillverkade 1979) hade köpts in, ställts undan och sedan blivit kvar där tills det blev städningsdags. Den ena som är kvar i kartongen ska vara komplett, den hopmonterade försvann fräsdelarna till medan den stod på skroten i kartongen - någon som tyckte att dom var bra att ha men inte ville betala för hela fräsen... :?

Lapparna som sitter runt tändstiften innehåller instruktioner för vad som ska göras före första starten.
Garaget börjar bli trångt så dessa kommer även upp i en säljestråd här, tillsammans med diverse andra objekt. (Inte mina jordfräsar, men dom hör hemma i garaget jag mekar i.)

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L
Inlägg: 1390
Blev medlem: 24 jan 2011, 00:00
Ort: Kareby / Kungälv

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Häftigt med ostartade grejor.
Jag har en oanvänd Crescent utombordare i kartong om någon vill köpa den ?
kanske blir det en säljtråd på den?
den är från 1969.
:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Skriv svar