volvo pv 544. Projektet igång

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som du fått tag på en trevlig utmaning Niklas.. :thumb: angående besiktningen så skulle jag nog provat att besikta den med B20 in..är nog som amarace säger i sitt inlägg..gissar att dom inte bryr sig om att det sitter en lite*häftigare*motor i PVn.. du kan ju däremot vara noga med att se att bilen är i bra funktion i övrigt när du åker dit..känns i mina ögon sett som att bilprovare oxå gillar veteranbilar.. :wink: har ju besiktat en del veteraner och bilprovarna har hitills varit *snälla* mot dem... :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->b16 är så fruktansvärt trött, och 6 volt är ju ingen hit...lägg ut b20n i byte mot en b16 annars, så byter nog vem som helst...om du vill ha b16 dvs =) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:b16 är så fruktansvärt trött, och 6 volt är ju ingen hit...lägg ut b20n i byte mot en b16 annars, så byter nog vem som helst...om du vill ha b16 dvs =)
skall att göra ett försök att besiktiga med b20 under huven o se vart de slutar. inte byter ja rakt av mot en B16 precis. hörde de börjar kosta med friska b20 motorer också så den ska ja va rädd om. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lördag förmiddag e tänkt för hämtning av byggsatsen!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
mbc
Inlägg: 92
Blev medlem: 13 jun 2009, 23:00
Ort: Varberg

Inlägg av mbc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fränt!
Såg denna annonsen på classiccars, ser ut som du saknar lite lister om dom inte följde med.
http://www.classiccars.se/classic/p_detalj.asp?txtLopnr=35693&txtVar=1 <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mbc skrev:Fränt!
Såg denna annonsen på classiccars, ser ut som du saknar lite lister om dom inte följde med.
http://www.classiccars.se/classic/p_detalj.asp?txtLopnr=35693&txtVar=1
alla lister medföljer til hela bilen. de har ej blivit monterade efter lackering. är mkt som medföljer de ja vet saknas är stötfångarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hämtningen närmar sig. skall fara hemifrån 08:00 imorgon upp till rottneros för att lasta bil med tillhörande delar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har haft pv i 30 år o alldrig vart ute för att de gnölat om b20n :)
enda har väl varit om man haft 45orna på så har de klagat lite men ingen ombes :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har den hämtats hem. gick smärtfritt. inget fastrostat lik inte. imorgon börjar de roliga. först en rejäl tvätt med hetvattentvätten. sen gå igeno tillhörande saker o se vad man ska använda för delar. slot-agsen medföljde som ja hade hoppats på. medföljde en glasfiber G-keps men den skall ja avyttra. finns säker ngn epa- grabb som vill ha! kom hem sent nu ikväll så de vart inget direkt fotande ikväll. men mer kommer imorgon!
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här blir roligt att se, alltid trevligt att se när en gammal bil får livet åter :) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är det imorgon, Niklas :D Vi väntar med spänning på bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Nu är det imorgon, Niklas :D Vi väntar med spänning på bilder.
lugn i stormen nu ja måste ju hinna åka dit och börja göra ngt innan de kan bli foton tagna. ska kika in på nostalgifiket med som ligger strax bredvid där ja har pv:n <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var iväg dit där pv:n står idag o gick genom lite saker som var med. det kommer ta ett antal timmar innan denna kan startas upp. saknar delar till gasreglage bland annat, förut hade bilen b!6 med Zenith men nu e de B20 med en Su på. ska se vad ja kan fixa till för lösning. sen ska ju elsystemet tillbaka på något vis. nu kan man att undra vad man skaffat. men den kan nog bli frän när den e klar. den e lite åt sidenmatt i lacken. men de kan nog bli snyggt med alla lister på plats och slot-magsen på. slänger med 2 bilder från dagen. oavsett om den inte blir original så e de iaf skoj att bevara en sån här bil tycker jag.

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->körhårt!! :wink: kul å se <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bigge skrev:körhårt!! :wink: kul å se
ja den skall ihop så snart ja har tid men det är en del att fixa o reda ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar