volvo pv 544. Projektet igång

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fann en bil idag som skall få donera samtliga lås och lite annat smått och gott.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nostalgi-fiket i linnebäck? eller finns det fler? var hos mattias som köpt macken i linnebäck och hämtade SM50-obj.han höll på och inredde nostalgifik i lokalen, hade en hel del moppar även raggarbil <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nicklas, den PV n är ju ett renoveringsobjekt! <!-- </EdIndex> --></div>
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->klart häftig pv vill ha dräggel :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bodda skrev:klart häftig pv vill ha dräggel :oops:
finns typ ingen botten i liket, bagagen e inte mkt o be för heller. den ligger fint där den ligger. ja har tidigare köpt delar från den men för ca 10 år sedan!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
musköchrister skrev:nostalgi-fiket i linnebäck? eller finns det fler? var hos mattias som köpt macken i linnebäck och hämtade SM50-obj.han höll på och inredde nostalgifik i lokalen, hade en hel del moppar även raggarbil
det finns ett i närheten där min pv står i Södra råda. en som har bland annat duett lastbil en austin A35 o en gammal renault gordini. sen har han inrett massa små utrymmen med nostalgi saker, en mackdel en skoldel tror ja o en gammal affärsdel. hur fint som helst samt att området e underbart fint. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Nicklas, den PV n är ju ett renoveringsobjekt!
ganska hopplöst ämne att renovera. den e bra som donator till vissa små delar. den har legat hur länge som helst. de har även en gammal livsmedelsbuss en volvo liggande med sid 6:a under huven. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
musköchrister skrev:nostalgi-fiket i linnebäck? eller finns det fler? var hos mattias som köpt macken i linnebäck och hämtade SM50-obj.han höll på och inredde nostalgifik i lokalen, hade en hel del moppar även raggarbil
http://www.varmland.se/arrangement/24200

länkar till det ja menar!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har nya planer för bilen dykt upp. eftersom den ej är ngn originalbil så skall den få pinstriping på motorhuv och baklucka till o börja med. har kommit i kontakt med en tjej som grejar lite med sånt!! ska bli skoj o se vad hon kan hitta på!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:Nu har nya planer för bilen dykt upp. eftersom den ej är ngn originalbil så skall den få pinstriping på motorhuv och baklucka till o börja med. har kommit i kontakt med en tjej som grejar lite med sånt!! ska bli skoj o se vad hon kan hitta på!!
Det kan ju bli hur ballt som helst, ihop med slot mags.

Tänk om du kunde filma rutorna röda också :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev:Nu har nya planer för bilen dykt upp. eftersom den ej är ngn originalbil så skall den få pinstriping på motorhuv och baklucka till o börja med. har kommit i kontakt med en tjej som grejar lite med sånt!! ska bli skoj o se vad hon kan hitta på!!
Det kan ju bli hur ballt som helst, ihop med slot mags.

Tänk om du kunde filma rutorna röda också :twisted:
ja vrf inte?? de tål att kollas upp!! slotsen ska på bara ja skaffar muttrar till dem!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
mbc
Inlägg: 92
Blev medlem: 13 jun 2009, 23:00
Ort: Varberg

Inlägg av mbc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser bra ut och kommer bli ännu bättre med lite pinstripe och som sagt magsen.
Vet inte om det var original på vissa eller om folk bara målade rött själv inne i magsen.
Hur som helst det kanske kan bli fränt med rött inne i dom mot den svarta lacken, eller vad tror du?
Så här menar jag,

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1511
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bloms Bilskrot fick besök igår
kolla snabbt bara på gammelskroten men...
vilken upplevelse...denna bilden har
någon annan knäppt(såg inte till dem men måste ha gått förbi)
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->börjat gnugga lite på magsen o se om de går få ngt vettigt skick på dem. de ser blankare ut i verkligheten än bilden visar. men fasen så mkt skit de e i dem!!

Bild

Uploaded with ImageShack.us

bara skaffa några vettiga däck sen o kränga på så kan man snart montera dem på projektet. saknar muttrar bara!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som att den högra fälgens bulthål är förstört genom att försänka en koning i hålet? Medans den vänstra är original. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar