hur få släpvagnskontakt sitta still?
hur få släpvagnskontakt sitta still?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den hoppar ur läge så vänster blinkers slocknar.
locket håller inte in kontakten.(verkar som de inte vill
vara i varann). <!-- </EdIndex> --></div>
locket håller inte in kontakten.(verkar som de inte vill
vara i varann). <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hankontakterna i släpvagnskontakterna brukar bli liksom hopklämda. (kan inte beskriva det bättre) dom brukar vara slitsade så man kan ta en liten skruvmejsel och FÖRSIKTIGT bryta isär dom så dom blir lite större. några tiondels milimeter brukar räcka.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Olja är ju i grunden inte elektriskt ledande, bara smörjande. <!-- </EdIndex> --></div>
Skulle föreslå att använda kopparpasta istället, det leder ström samtidigt som det ger bra glid.56:an skrev: Lägg en droppe vanlig olja på varje stift också så får du bäst friktion och håller korrosionsdjävulen borta
Olja är ju i grunden inte elektriskt ledande, bara smörjande. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nu menar jag inte att vräka in mängder kopparpasta utan det skall ju appliceras med måtta och på rätt ställe. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:
Jag förstår hur du tänker Coolvette men en teori behöver inte alltid stämma i praktiken.
Det fina med olja är att den inte ger överledningar men håller korrosionen borta och det är den som isolerar.
Det här har jag praktiserat tusen gånger och det funkar alltid.
Fett är egentligen samma sak enda skillnaden är att det inte rinner men en tunn oljehinna inuti en polsko eller bakom en mutter och bricka sitter faktiskt kvar länge om det så är innanför en stänkskärm, tro mig.
Jag kör så det ryker...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopparpasta tycker inte jag hör hemma i elektronik.
Jag är av åsikten att man inte ska ha varken olja eller fett där egentligen, för så fort man har sånt där så fastnar damm och skit där också och gör det värre till slut.
Jag brukar bara spruta lite 5-56 el liknande ibland för att rengöra, det dunstar sedan så inte skit fastnar. Viktigast är att se till att man har en tätning på baksidan så inte fukt o skit tar sig in baikfrån, och se till att locket är helt och fjädrar bra.
Och det bästa är att helt enkelt använda uttaget lite då och då <!-- </EdIndex> --></div>
Jag är av åsikten att man inte ska ha varken olja eller fett där egentligen, för så fort man har sånt där så fastnar damm och skit där också och gör det värre till slut.
Jag brukar bara spruta lite 5-56 el liknande ibland för att rengöra, det dunstar sedan så inte skit fastnar. Viktigast är att se till att man har en tätning på baksidan så inte fukt o skit tar sig in baikfrån, och se till att locket är helt och fjädrar bra.
Och det bästa är att helt enkelt använda uttaget lite då och då <!-- </EdIndex> --></div>