hur få släpvagnskontakt sitta still?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

hur få släpvagnskontakt sitta still?

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den hoppar ur läge så vänster blinkers slocknar.
locket håller inte in kontakten.(verkar som de inte vill
vara i varann). <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det är gamla grejer så kan jag nog bara rekommendera att du byter ut mot nya prylar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dra ihop dom med kattstrypare (buntband) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För kort kabel ? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Slitna oxiderade kontakter kanske? Rengör eller byt! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hankontakterna i släpvagnskontakterna brukar bli liksom hopklämda. (kan inte beskriva det bättre) dom brukar vara slitsade så man kan ta en liten skruvmejsel och FÖRSIKTIGT bryta isär dom så dom blir lite större. några tiondels milimeter brukar räcka.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->.......... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev: Lägg en droppe vanlig olja på varje stift också så får du bäst friktion och håller korrosionsdjävulen borta evildevil
Skulle föreslå att använda kopparpasta istället, det leder ström samtidigt som det ger bra glid.

Olja är ju i grunden inte elektriskt ledande, bara smörjande. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Släng skiten :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->......... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
Jag förstår hur du tänker Coolvette men en teori behöver inte alltid stämma i praktiken.

Det fina med olja är att den inte ger överledningar men håller korrosionen borta och det är den som isolerar.

Det här har jag praktiserat tusen gånger och det funkar alltid.

Fett är egentligen samma sak enda skillnaden är att det inte rinner men en tunn oljehinna inuti en polsko eller bakom en mutter och bricka sitter faktiskt kvar länge om det så är innanför en stänkskärm, tro mig. :D
Nu menar jag inte att vräka in mängder kopparpasta utan det skall ju appliceras med måtta och på rätt ställe. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK :D <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopparpasta tycker inte jag hör hemma i elektronik.

Jag är av åsikten att man inte ska ha varken olja eller fett där egentligen, för så fort man har sånt där så fastnar damm och skit där också och gör det värre till slut.

Jag brukar bara spruta lite 5-56 el liknande ibland för att rengöra, det dunstar sedan så inte skit fastnar. Viktigast är att se till att man har en tätning på baksidan så inte fukt o skit tar sig in baikfrån, och se till att locket är helt och fjädrar bra.

Och det bästa är att helt enkelt använda uttaget lite då och då :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->........... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På batteripoler kör man med varseblivning och det funkar bra även här <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar