Något för puchfantasten?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Något för puchfantasten?

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puch gjorde ju bilar också.
denna e charmig
Bild
Bild

Vässar-Lasse m. fl. nästa projekt 4-hjul? <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såldes i Sverige också.
Tror det var en Polack som körde rally med bravur med en sån.
Den senare typen alltså. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av reggaefisken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det inte bara Fiat bilar med ett puch märke?
Tycker puch 500 är väldigt lik Fiat 500? <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag som jobbat på Fiatverkstad vet att det är Fiat. Fiat var jättestora på 50- 60- och 70-talet, ja även åttiotalet och Fiatbilar gjordes lite överallt samt under andra varumärken. Har för mig Fiat gjordes i Brasilien, Spanien, Österike, Italien, Polen, Ryssland (lada) och kanske även i Finland? Finns fler länder dom gjordes i men kan inte just nu säga vilka.

Fiat 500 överlevde genom en moderniserad version som kom på sjuttiotalet och den hette Fiat 126. Dom har jag skruvat med... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jag som jobbat på Fiatverkstad vet att det är Fiat. Fiat var jättestora på 50- 60- och 70-talet, ja även åttiotalet och Fiatbilar gjordes lite överallt samt under andra varumärken. Har för mig Fiat gjordes i Brasilien, Spanien, Österike, Italien, Polen, Ryssland (lada) och kanske även i Finland? Finns fler länder dom gjordes i men kan inte just nu säga vilka.

Fiat 500 överlevde genom en moderniserad version som kom på sjuttiotalet och den hette Fiat 126. Dom har jag skruvat med... :wink:
Min bror Rolf körde Folkrace med en 127 s tror jag den hette, dom känner du välan till då :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fiat 500 hade väl en radtvåa och Steyr Puch 650 en boxer om jag inte minns fel. Rätta mig den som vet bättre. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Min bror Rolf körde Folkrace med en 127 s tror jag den hette, dom känner du välan till då :D
Javisst känner jag till Fiat 127 dom var väldigt bensinsnåla 0.5 - 0.7 men aldrig mer 8)

Lite senare på sjuttiotalet kom dom med större motor 1050cc och överliggande kamaxel och dom drog nog lite mer bensin men var aldrig törstiga.

Kombiversionen var smart med en stooor lucka bak ungefär som Volvo 343:an :wink:

Folkrace känner jag inte till men kan tänka mig det för dom hade bra väghållning också. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I forna Jugoslavien(Serbien) licenstillverkades Fiat under namnet Zastava.

Jag var i Opatia -87 och där hade dom såna som Polisbilar. Och Ambulanserna var Renault 4 "Laban" :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar