Fint besök vid Nostalgimacken

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Fint besök vid Nostalgimacken

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gården lyste upp i när dessa orenoverade bågar intog en plats i solen.
Undertecknad vittnar om fart och fläkt vid provrundan på smala vägar och den tvåväxlade Monarken är en klar favorit....
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härliga vyer, en sådan rödqvarna hade jag på 50 talet, fast då med limpa , fotväxel och upplagt rör, samt crossstyre, dessa delar fanns då som tillbehör i ett paket, :D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom var riktigt Fina! Hjärtat klappar lite extra för Monarken på 98cc.

Rödqvarnorna brukar väl gå ganska hårt åt på fotknölarna när kicken repallerar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När gummit på kicken lossnar så rappar kicken riktigt härligt tillbaka på fotknölarna. är vi självplågare som utsätter oss för detta när det finns elstart....

Åkmässigt så var rödingen en goding men starta den är en annan femma, speciellt när den stått ett tag.....

Gillade monarken för den var både lättstartad/kickad och gick som ett skollat troll...det orörda originalskicket bidrar till huvudvändningar när vi passerade på dom bägge rödisarna.

Upplevelsen att köra lättviktare är verkligen speciell och jag gillar verklig den gröna besten som efter trampning trillar iväg i nästan överljudsfart..
ja iallafall en 65-70.... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar