Hur många Volvo Duett?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jim Lundberg äger en :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ughla
Inlägg: 570
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: den hodestadt

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker att det låter som att det är alldeles för få, det finns fler.
Det vore trevligt att äga en duett, bara haft en a-traktor och en reservdelsbil. <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->osså en till i mitt garage :) <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Fick svar från transportstyrelsen idag, i form av ett dokument med "en förteckning över alla Volvo Duett (210 och 445) som är registrerade i Sverige just nu". Även de avställda Duetterna är med.

Kort sammanfattat så finns det, enligt transportstyrelsen, 82 registrerade Duetter i Sverige.
Med den siffran kan man ju ta för givet att EPA- och A-traktorerna inte räknas med :roll:

Kan skicka filen om någon skulle vara intresserad :)

Passar på att tacka för alla bra svar, det hjälpte verkligen :D
Stämmer inte, då är det inte sökt korrekt, inte ens om det bara vore 445 sborde det stämma.
Sen är det ju fel med 210, det är 211 som sökningen måste göras på.

Vad är det för info i filen? Skicka den gärna, amarace@hotmail.com <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyckte som sagt också att det var en för låg siffra, men kan tillägga att modell "211", och flera andra modeller, också är med i dokumentet.

Ännu en gång så tillägger jag att det inte är jag som har gjort efterforskningar, jag förmedlar bara den information som jag har fått från transportstyrelsen.

Men så oerhört mycket större kan ju siffran inte vara, för hur ofta ser man fungerande originalduetter ute på vägarna? <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för filen Roos.

Men tyvärr måste dom ha gjort väldigt fel. Sen har dom gjort en dålig lista då inte Regnummer står med så att man kan kolla och verifiera dom.

Det finns enligt listan t.ex bara 4st årsmodell 66, men många fler årsmodell 57, just 66 är nog vanligaste årsmodellen av Duett. Jag kan garantera att det finns flera hundra till. Jag vet om några stycken 66 bara häromkring.

Ett exempel är att Volvo 265, som man aldrig ser på vägen är mer ovanlig än 262C, finns alltså färre kvar i registret av 265, och dom finns det ändå runt 200st kvar av.

Jag ska försöka hitta åt min lista över alla registrerade som fanns för 15 år sedan nån kväll.

Roos, om du tar dom du ser som är fungerande original på vägen ger inget, för det finns så många avställda i diverse skick, så dom du lyckas se är ju bara en bråkdel. <!-- </EdIndex> --></div>
Ola O
Inlägg: 71
Blev medlem: 23 jan 2011, 00:00
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Ola O »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I PV-klubbens matrikel från 2007 uppges 1331 bilar finnas i klubben.
Då är vissa av dessa ej registrerade i Sverige.
Detta är totalt både leveranschassi och duett. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra Ola, tänkte inte ens på att titta i Matrikeln (den jag har är äldre tror jag) :)

Och dom 1331 är ju dom som finns i klubben, tänk då att det finns bra många fler som inte är med i klubben. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar