bränsle till gräsklippare

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Det hände mig en gång i början när jag experimenterade med bränsle i Amazonen....

När jag stängde av motorn sa det poff där bak och sköt ut ett moln av svart sot :shock:
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Inlägg av tompas11 »

56:an skrev:Innan du avfärdar E85 vad ska du tanka som är bättre?
Jag tror knappast du tankar alkylatbensin i din bil....
Vad gäller hälsofarlighet så ligger E85 och vanlig bensin totalt sett på samma nivå, det ena är inte bättre än det andra.
Bilen får nöja sig med vanlig 95 oktan, även gräsklipparen och motorpeden.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Så har jag också fattat det. Båda är farliga fast på olika sätt.

I dag fick jag lite rivningsved en bit bort. Amazonen har vilat ett par veckor nu men idag behövde jag den och körde och tankade 3 liter 98 samt 3 liter E85. Det kostade tillsammans 75 kronor :D

OK/Q8 här är sån där gammaldags mack med manuell kassa samt mindre servicebutik. Jag tankade först det ena 98 handtaget och sen det andra E85 handtaget och det funkade :lol:

Men imorrn måste jag köpa nya arbetshandskar det var hål i dom här inte bra när man håller på med bräder o plank med spik i.... :x


Men tompas11.... Borde du inte köra gräsklipparen på riktig gräsklipparbensin det gör ju så gott som alla idag och för det mesta även jag... :wink:
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Inlägg av tompas11 »

Jodå visst borde man köra klipparen på alkylatbensin men den går ju bra på vanlig soppa och alla ska ju förr eller senare vandra vidare... :roll:
Hmm... man borde ju inte röka heller, men, men...
Använder inte heller gräsklipparolja SAE30, utan slår i det som jag har hemma för tillfället. :oops:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Du har gott rykte läste jag nånstans på nätet så du är genast förlåten... :D
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Inlägg av tompas11 »

Tack 56:an, det värmde. :D
Skriv svar