Finns det någon här som vet?????????????????????

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Volvopv-65
Inlägg: 131
Blev medlem: 04 apr 2013, 17:11
Ort: Dalarna

Finns det någon här som vet?????????????????????

Inlägg av Volvopv-65 »

Var det ultimata fordonet för småskaligt skogsbruk i ömtålig terräng finns att finna??????????
Jag SKALL ha en sån här,tips mottager gärna.

Bild
Eller:
Den äldre gröna varianten (som jag saknar kort på i den här datorn)
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

En Bamse komplett med hydraulisk kran är nog inte så lättfunnen, dom flesta håller hårt i dom :)

Annars fanns ju Fiat/Allis mfl i samma storleksklass också, men det är ju inte samma "villha"känsla på en sån.
Volvopv-65
Inlägg: 131
Blev medlem: 04 apr 2013, 17:11
Ort: Dalarna

Inlägg av Volvopv-65 »

Fiat har på se flesta modeller felaktig utväxling,dom går för fort på lägre växlar.Även om även dom är byggda av ÖSA i Alfta så håller jag Bamsen högre alla dagar i veckan.
Bamse med wirekran av första eller andra utförandet (nu pratar vi Röd Bamse 1960-1964) är intressant.
De tidiga 1957-1959 oavsett om det är wirekran eller hydraulik (ÖSA 69 eller Cranab Vindelbjörnen eller tom Hiab) är intressant.
Äh,va fan,en BMB 230 Bamse är intressant oavsett modell eller utrustningsgrad......................................................
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

Volvopv-65 skrev:Äh,va fan,en BMB 230 Bamse är intressant oavsett modell eller utrustningsgrad......................................................

Kan inte annat än hålla med :) Skulle inte ha nåt emot att ha en.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Eller varför inte en 6wd Rottne Rapid?

Undrar om han tog sig upp själv? :roll:
  • Bild


Här är en 59:a me vajerkran :)
  • Bild
Volvopv-65
Inlägg: 131
Blev medlem: 04 apr 2013, 17:11
Ort: Dalarna

Inlägg av Volvopv-65 »

59:an va stilig.
Jag vet om en 16-17 Bamsar i varierande skick här omkring.
Fick tips om en till i Fredags (förra veckan) men det här förbannade snövädret ställde till att jag inte hunnit åka och titta på den ännu :( :(
Men jag skall ta tag i det så fort jag kan.
Det största problemet är som nämnts tidigare i tråden att det brukar vara otroligt svårt att få ägarna att inse att det kan vara dags att skiljas från sin ögonsten :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Skriv svar