Ladufynd

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Ladufynd

Inlägg av Lasse väss »

Hehe.... "Hittade" en bil, nästan ett ladufynd ! fast den har bara stått där inne i ca 23 år denna renoverades i slutet på 70-talet av förra ägaren och kördes mycket sparsamt fram till 1991 då en kvinna körde in i vänstersidan ! (Hon såg inte den lilla blinkern uppe på B-stolpen :oops:
Bilen kördes då in i ägarens verkstad (som var bilplåtslagare) och började lagas, del av A-stolpe med skärminfästning och ny tröskel monterades, även framskärmen riktades och tennades, dörren fanns på en reservdels kaross, men mer än så blev det inte för ägaren åkte på en stroke !
Bilen kördes då in i en loge där den sedan stod till nu 8) Nu har jag alltså fått den äran att fortsätta jobbet med att få den klar. Bilen har just nu gått 3469 mil sedan ny 1954 och jag är tredje ägaren (förra ägaren hade den i 39 år ;-)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Bara att sätta igång då


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Ladufynd

Inlägg av Patrik »

Trevligt !

Förövrigt en passande bil till dig då de väl bl.a. kallades "korvstånd". :)

/ P
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Re: Ladufynd

Inlägg av Lasse väss »

Patrik skrev:Trevligt !

Förövrigt en passande bil till dig då de väl bl.a. kallades "korvstånd". :)

/ P

:lol: :lol: :lol: mistick_yes.gif
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor
Inlägg: 2725
Blev medlem: 02 nov 2010, 00:00
Ort: Karlstad

Re: Ladufynd

Inlägg av selma »

Satan va läckert du fick till den skönheten slider_score.gif
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Re: Ladufynd

Inlägg av pangerva »

Den är ju gillad flera gånger tidigare. Fantastisk och fantastiskt!

Ja du Lasse, nu är du också Populär för alla dina fina projekt. :D
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: Ladufynd

Inlägg av alf-johan »

Härligt LYCKA TILL LASSEGUBBEN slider_score.gif
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
HSE
Inlägg: 5534
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ladufynd

Inlägg av HSE »

En sådan där hade en kille jag kände när vi var 16. Vi trängde en 5 pers och körde högst olagligt på småvägar, var en decimeter glapp i ratten så det var inte direkt lättkört :D Göran som ägaren hette är nu död sedan många år, han fick en bil över sig på en parkering när han kröp under utan att säkra domkraften med pallbockar. Han överlevde men blev sjukpensionär och återhämtade sig aldrig. Innan dess hade han många motorcyklar, en jeep och en Ford Thunderbird. Så ett sorgligt öde för en grabb som hade en jobbig uppväxt med en far som var ökänd och som Göran berättade för mig en gång, pryglade honom med en livrem om han tyckte att det fanns anledning.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Re: Ladufynd

Inlägg av Lasse väss »

Tack tack alla :D Nu har jag gjort en ny "Lucas" kabelhärva till bakljusen och stopljuset (1 st) :-) visst, det funkade, men höljen var smått ruttna inne i bakluckan !

Har en fantasi om att besikta innan det blir snö och busväder ! Det finns nämligen inget värmepaket i dessa :roll:
Men nu så ;-) Lucas by Night

Bild
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Ladufynd

Inlägg av Raketaren »

Blir helt kanon det där Lasse... slider_score.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Ladufynd

Inlägg av Raketsport »

Vilket fyndskick! Du har också gjort ett riktigt fint jobb på den. slider_score.gif


Ps. Hallickrocken i baksätet verkar intressant. Glider du ofta med den på Nusnäs gator? :wink:
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Ladufynd

Inlägg av 56:an »

Kul! :D

En sån bil är min allra första bilerfarenhet. Mina föräldrar köpte bara en "ny" bil och det var en sån och ett år innan jag föddes, alltså 1955. Bilen kostade lite drygt 4000 kronor och jag har kvittot sparat nånstans...

Det var tydligen en bra bil för farsan behöll den till 1964 då han bytte bort den mot en något nyare blå Anglia -58 och sen strax efter en DKW 3-6 som han blev pålurad för den bara rök menade han. 1966 nånting bytte han bort DKW:n mot en Ford Anglia -60 med snedrutan och den hade han kvar ända tills han slutade köra 1975. Så man kan säga jag är uppfödd med EnFo sen födseln :mrgreen:

Bilen du köpt är en Ford Popular -54 och nedanför passagerarsätet ligger nyckeln till bagageluckan med en konisk fyrkant för den kommer jag ihåg, jag var ganska intresserad av tekniska prylar redan då :wink:


Bild

Ratten är till en senare Anglia med den sneda bakrutan för den känner jag också igen :)
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Re: Ladufynd

Inlägg av Lasse väss »

Raketsport skrev:Vilket fyndskick! Du har också gjort ett riktigt fint jobb på den. slider_score.gif


Ps. Hallickrocken i baksätet verkar intressant. Glider du ofta med den på Nusnäs gator? :wink:
Hehehe..... Dä ä ju en dampäls ? hittade den i källaren ? Men nu när du säger det !!! Kanske ska glida runt lite på kvällarna, nu när jag har så flott bil :drewl:
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Re: Ladufynd

Inlägg av Lasse väss »

56:an skrev:Kul! :D

En sån bil är min allra första bilerfarenhet. Mina föräldrar köpte bara en "ny" bil och det var en sån och ett år innan jag föddes, alltså 1955. Bilen kostade lite drygt 4000 kronor och jag har kvittot sparat nånstans...

Det var tydligen en bra bil för farsan behöll den till 1964 då han bytte bort den mot en något nyare blå Anglia -58 och sen strax efter en DKW 3-6 som han blev pålurad för den bara rök menade han. 1966 nånting bytte han bort DKW:n mot en Ford Anglia -60 med snedrutan och den hade han kvar ända tills han slutade köra 1975. Så man kan säga jag är uppfödd med EnFo sen födseln :mrgreen:

Bilen du köpt är en Ford Popular -54 och nedanför passagerarsätet ligger nyckeln till bagageluckan med en konisk fyrkant för den kommer jag ihåg, jag var ganska intresserad av tekniska prylar redan då :wink:

Ratten är till en senare Anglia med den sneda bakrutan för den känner jag också igen :)
Härligt 56:an :D Ja, dyrken till bagaget är inte att leka med 8)

Bild
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Ladufynd

Inlägg av billykid »

Heja Lasse...... :D

mistick_yes.gif ...Nice bil & objekt du funnit....... slider_score.gif
umekille
Inlägg: 1508
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: Ladufynd

Inlägg av umekille »

Undersitsvärmepaket från en baksoffa i ne saab 2 taktare eller ett bosch element med
fläkt. Brukar finnas till salu på Tradyra.
Bild
Skriv svar