NIVA 4wd

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Re: NIVA 4wd

Inlägg av JanneHagnell »

56:an skrev:Det var ju bra men ng900 vete fanken vad det är för nånting... En haspelrulle kanske? :roll:
New generation 900, dvs den som sedemera blev första 9-3.
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: NIVA 4wd

Inlägg av Patrik »

umekille skrev:Bekants bekant fick tag i en billig JEEP Cherokee från mitten 90-tal.
He he vad den var fin o bra tills bränslekostnaden kom ikapp åkte den
iväg lika fort som en raket på nyårsaftonen. :lol:
I 56:ans fall skulle det nog inte vara några problem med en JEEP då han inte kör så många mil om året.

Själv å blev jag ju trött på kärringas Audi 1.8T Quattro -01 som ville ha reservdelar mest hela tiden å köpte en 97:a 5,2 istället:
Bild
De extra kronorna den drar per mil är det lätt värt.

:)

/ P
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: NIVA 4wd

Inlägg av Patrik »

56:an skrev:Funderar nu lite på nästa bil, när Amazonen ska garageras och sparas åt eftervärlden :D

I kväll har jag pejlat lite lätt på VAZ Niva 4wd i stil med Amazonen jag menar samma teknik, typ med analoga instrument, förgasare och ingen elektronik samt riktiga fönstervevar och rejäla spakar man kan dra i istället för rader av mysko touchknappar :mrgreen:

Att hitta nån modellkoll verkar inte lätt men jag har fått reda på den finns/fanns i två längder en kort och en 250 mm längre hjulbas.

Jag har sett bilder på den längre modellen och då är den fyrdörrars men jag skulle hellre vilja ha en tvådörrars så den blir typ som gamla Volvo Duett. Jag förutsätter då lastutrymmet är så pass långt att det går in minst en moped och det fortfarande går att stänga luckan. Finns det några såna Nivor måntro? :roll:

Ser fram emot är en laståsna som tar sig fram lite överallt och är äldre än 30 år förstås så det blir veteran och entusiastbil :wink:

Hur ser begmarknaden ut? Gratis - billiga - dyra? Lätta och få tag i eller svåra och hitta? Ja, vad säjer ni? :roll:
  • Bild
Bild

http://www.blocket.se/sodermanland/Lada ... .htm?ca=11

/ P
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: NIVA 4wd

Inlägg av erlan »

var den bilen från början avsedd för den ryska marknaden så ska man nog passa sig.
dom fordon som var avsedda för ryska marknaden höll sämre kvalitet än dom som skulle exporteras.

erlan
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: NIVA 4wd

Inlägg av 56:an »

Det där är rätt modell den som är lite längre alltså. Går nog och prula in en moped där bak :)
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: NIVA 4wd

Inlägg av 56:an »

erlan skrev:var den bilen från början avsedd för den ryska marknaden så ska man nog passa sig.
dom fordon som var avsedda för ryska marknaden höll sämre kvalitet än dom som skulle exporteras.

erlan
En annan grej jag ser är att det finns dropplister på taket. Jag har satt på takbågar på Amazonen nu. Ganska händigt faktiskt om man ska frakta långa grejer som några reglar eller bräder eller kanske hängrännor. På Audin finns inga såna dropplister, tycker jag är opraktiskt på en annars bra bil :)
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: NIVA 4wd

Inlägg av 56:an »

Snyggt jobbat... :roll:

  • Bild
Alexandra
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 sep 2016, 15:59

Re: NIVA 4wd

Inlägg av Alexandra »

Vad tänker ni om Chevrolet Niva ?
Bild
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: NIVA 4wd

Inlägg av JanneL »

jag tänker på 56:an och spam :roll:
Alexandra
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 sep 2016, 15:59

Re: NIVA 4wd

Inlägg av Alexandra »

56:an skrev:Snyggt jobbat... :roll:

  • Bild
Är det "final destination"? :twisted:
Skriv svar