fiat 126 berlina -76

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->absolut inga fel på franska bilar, peugeot e härliga gamla bilar de. helst diesel hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alabamamannen skrev:Tycker franska bilar kan vara rätt vackra...Här är en Peugeot 404 -65 som jag bytte mot en Husqvarna Novolette i somras :wink:
<a href="http://www.postimage.org/image.php?v=Ts2d3TF0" rel="nofollow" target="_blank" class="postlink">Bild
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Ts2d5yq0]Bild</a> <!-- </EdIndex> --></div>
valter
Inlägg: 205
Blev medlem: 11 jun 2009, 23:00
Ort: Katrineholm

Franska bilar

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!Franska bilar kan vara vackra!.Du menar väl fransyskor?.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Konstiga växellägen på 404:an :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Re: Fiat

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
valter skrev:Hej!Ja ska man börja att resonera om bilar och vilka som är slitvargar så är det väl inga som slår äldre volvo och japaner.Franskt och Italienskt är en historia för sej.
MVH/Valter.
äldre japaner ??

Finns det ens såna ? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det enda som står kvar av äldre japaner e väl motorn o lådan kanske minns mamma o pappas honda när ja va liten den gick o gick bara men rostad bort så de va inte mkt kvar av den till slut mer än motor o låda! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Amazon_jerka
Inlägg: 331
Blev medlem: 20 jan 2009, 00:00
Ort: Mariestad

Inlägg av Amazon_jerka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:a som står kvar av äldre japaner e väl motorn o lådan kanske minns mamma o pappas honda när ja va liten den gick o gick bara men rostad bort så de va inte mkt kvar av den till slut mer än motor o låda!
Håller helt med om att rosten tar dom.
Har letat efter en 70tals Celica i flera å nu men inte lyckas hitta någon fin till rätt pris.
Men Tyska bilar rostar ju inte mycket mindre dom. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm rosten äter japan bilar hehe. verkar va dålig plåt i dom hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
valter
Inlägg: 205
Blev medlem: 11 jun 2009, 23:00
Ort: Katrineholm

Franskt

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen!Ska man prata om slittåliga bilar så är dom franska bilarna under all kritik.Finns det någon Renault 4 och Peugeot 204 Citroen Visa kvar?.Nej dom är nog borta för länge sen.En japanbil gick i ur och skur ca 10år utan problem.Franska var inne på verkstad många gånger på den tiden för det ena felet efter det andra.Om dom ens fanns kvar efter 10år.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Re: Franskt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
valter skrev:Hej igen!Ska man prata om slittåliga bilar så är dom franska bilarna under all kritik.Finns det någon Renault 4 och Peugeot 204 Citroen Visa kvar?.Nej dom är nog borta för länge sen.En japanbil gick i ur och skur ca 10år utan problem.Franska var inne på verkstad många gånger på den tiden för det ena felet efter det andra.Om dom ens fanns kvar efter 10år.
MVH/Valter.
Ja , dom du nämner var ju inte direkt bra , men faktum kvarstår en japansk 70-talare finns inte
http://www.blocket.se/jonkoping/Toyota_Corolla_KE20__75_23351278.htm?ca=6&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm... vilka bilar får man visa här på moppeforumet?
"Inte större än en EU-moppebil", lr!?! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->man får nog visa vilken bil man vill bara det är en veteran o inget modernt skit. hehe visar min bil då det är den enda ja har som e något att visa. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:man får nog visa vilken bil man vill bara det är en veteran o inget modernt skit. hehe visar min bil då det är den enda ja har som e något att visa.
Trevlig bil i alla och själv har jag länge varit på G att köpa en Fiat 124 Sport Spider av en kusin men så blev det en Golf istället... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja din golf har ja sett i tidning. den e ju hur snygg som helst. den har du lyckats bra med. håll den i skick. e helnöjd me min lilla racer fiat. den e liten men naggande god. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fiat ,jesus då cyklar man hellre :roll: , stolt ägare till århundradets bil Amazon spocht_winner <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Skriv svar