Bra service hos Toyota!

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Bra service hos Toyota!

Inlägg av Hynboholm »

Jag har en gammal Avensis från 2003.
För två veckor sedan fick jag ett samtal där Toyotaverkstaden ville byta några grejer I styrningen.
Det var något material som hade blivit dåligt med tiden, så alla Avensis skulle få nya grejer.
Samtidigt som garantijobbet gjordes (tog två timmar) så hittade meken en lös skruv vid rattstången som han skruvade fast.
Då försvann ett klapprande ljud som jag stört mig på ett tag, men inte orkat ta tag I... mistick_yes.gif

Bra service både från Toyota och den lokala åf. thumb_up
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: Bra service hos Toyota!

Inlägg av Baronen »

Hynboholm skrev:Jag har en gammal Avensis från 2003.
För två veckor sedan fick jag ett samtal där Toyotaverkstaden ville byta några grejer I styrningen.
Det var något material som hade blivit dåligt med tiden, så alla Avensis skulle få nya grejer.
Samtidigt som garantijobbet gjordes (tog två timmar) så hittade meken en lös skruv vid rattstången som han skruvade fast.
Då försvann ett klapprande ljud som jag stört mig på ett tag, men inte orkat ta tag I... mistick_yes.gif

Bra service både från Toyota och den lokala åf. thumb_up
Toyota är noga med det dom sålt. Även på trucksidan kan jag säga. Ibland har jag fått åka till kunder som har Toyota truckar men inte Toyota som servicepartner för att göra ett jobb på några timmar med delar för några tusen som Toyota betalar för pga någon kvalitetsmiss. Det är ju bra för kunderna men inte för min personliga omsättning då Toyota betalar internt.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Skriv svar