Hymermobil

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Hymermobil

Inlägg av Micke S »

På hojturen i dag besökte jag en bekant som har övertagit en Hymermobil efter sina föräldrar. Den köptes begagnad i fint skick i slutet på 80-talet. Men den har inte använts sedan den köptes utan bara stått. Anledningen till att den inte uppskattades är att den saknar servostyrning och har en bensinmotor som tar nästan 1,5 L/mil och manuell låda istället för automatlåda som de hade på sina bilar och var vana med. Jag blev överraskad över vilket fint skick den är i. Sidan som har stått och blivit utsatt för nedfallande skräp från träd är smutsig men den andra sidan som har stått mot en vägg visar hur fin den är. Det gick inte att se någon rost i skarver eller någonstans. Inredningen var väldigt fin men mörka träskåp och stolar m.m. är hela och rena. tackluckan är av genomskinlig plast och läckte så det stog en balja på golvet för att samla vatten som kan läcka in när det regnar. Men det gick inte att se några missfärgningar i tak eller på väggar.

Killen tänker inte behålla den och den kan säljas som den är. Föräldrarna hade gett 50 tusen för den när den köptes. Ett kul fordon är det i alla fall även om inte jag är spekulant.

Den skulle passa perfekt som jolle till en landsvägsbuss :wink:
Bilagor
20160505_172619.jpg
20160505_171733.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018