övrigt

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
HSE
Inlägg: 5536
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: övrigt

Inlägg av HSE »

Jag struntar numera i toppfarten, vill ha bra vrid på låga varv och åka bekvämt. Men sedan finns det ju tillfällen som när jag tävlade mot svågern som det är toppfart som gäller :wink:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: övrigt

Inlägg av Micke S »

Ja folk som kommer först i en tävling brukar leva upp och det är bara att glädjas med dem :D
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: övrigt

Inlägg av Baronen »

Så länge jag åker fortare än min bror så spelar topphastighet ingen roll :)
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Falkfish
Forumsponsor
Inlägg: 791
Blev medlem: 26 dec 2012, 00:00
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Falkfish »

Raketsport skrev:
JanneL skrev:
Raketsport skrev: Okej Janne, jag ska försöka svara och bemöta dina funderingar du skrivit här och det du tog upp på mellsta.
Politikertråden togs bort eftersom de flesta inläggen till slut handlade om nästan enbart invandring och flyktingar i Sverige. Ämen som skapar osämja om alla skulle börja uttrycka sin åsikt och inte verkar välkomnande av alla folkslag till forumet. Hittills har katter, trädgårdsskötsel och dylikt inte skapat osämja eller en ovälkomnande känsla på forumet eller varit aktiva topptrådar under lång tid som gör att man kan ta detta för ett kattforum.
Eftersom du tog upp på mellsta att du ville 56:an skulle ha varit kvar och att du är mer liberal än jag så vill jag bara påminna om de hundratals spaminläggen om ryssland och putinpolitik som fanns på var och varannan tråd. Om 56:an är trevlig att möta öga mot öga hör inte till saken egentligen utan det handlar om att kunna hålla en god ton på forumet.
Och till sist marklundt har än inte skapat osämja eller är stötande mot någon individ.
Minns inte att vi diskuterat det alls faktiskt? vi träffades ju bara kort ett par ggr och sa hej?
vi kanske sa nåt om det men nån diskussion är inget jag minns.
Kan du ha blandat ihop mig med nån annan? eller var jag drogad :roll: Ibland är jag inte så pålitlig 8)
Att jag skulle sagt att jag ville ha 56:an kvar låter helt fel.
Jag känner inte 56:an alls och tycker inte att han platsar här med sina arga påhopp och ryss-tjat. men å andra sidan så är väl inte vi andra helt friska heller :mrgreen:
Vad det gäller politiktråden såg jag inget som var stötande mot någon annan än våra ärade folkvalda politiker och dom är det ju legitimt att häckla även offentligt.
Nä det var du, inte helt nykter kanske... Du låg på soffan i stugan på torsdags kvällen (efter grillsmällen) och du började prata med mig om 56:an och tompa men vi blev avbrutna då Lasse kom för att hälsa på mig.
Diskutera är för mig ett vanligt samtal, ingen stor bebatt eller så. Många misstolkar mig när jag säger diskutera har jag märkt
HaHa..
Det där kommer jag ihåg, fast jag satt och pratade olika kopplingar för Sachs tillsammans med Testo :D ..
/S
Falkfish
Forumsponsor
Inlägg: 791
Blev medlem: 26 dec 2012, 00:00
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Falkfish »

HSE skrev:För min del tycker jag att det är bäst att lämna politik borta från forumet :roll: Det räcker att diskutera hobbies och närbesläktat. Häckla politiker ser jag inte som något meningsfullt, det är ju vi som röstat fram dem och då räknar jag in även dem jag inte skulle drömma om att rösta på, de är ändå värda respekt. Lite tveksam är jag förstås till politiker som säger ofenligt att Stockholmare är smartare än lantisar. Men det är väl för att jag är Göteborgare :D
Hej Hopp.
Nej, det är inte "VI" som har röstat fram dem, utan "merparten" av oss som har rösträtt.
Om " VI" står för merparten, så är nästan 45 % missnöjda med med hur allting sköts och styrs.
Öppna tråden " Politik" igen... Det är min demokratiska röst i detta liberala forum :-)
/ Stefan
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Raketsport »

:lol: Jo, och jag misstog dig, Falkfish, för JRA trots att vi nyligt pratat med varandra cocos_acc.gif Men det var trevligt att träffas

Angående politik och andra trådar på forumet. Det blir ett problem om t.ex katter, trädgård eller annat liknande ämne skulle ligga som toppämne i flera veckor och ofta återkomma frekvent som toppämne på Allmänt snack under långa perioder. Folk tröttnar och irritationen börjar byggas upp. "Va f*an det är väl inget kattforum". Likadant blev det med politiktråden. Det blir klagomål och det är inte alltid lätt att hålla alla nöjda. Dessutom märkte jag och pnilz att så fort politiktråden blev aktivt toppämne så kom 56:an tillbaka till forumet och det blev bråkigt.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: övrigt

Inlägg av Hynboholm »

Raketsport skrev: Angående politik och andra trådar på forumet. Det blir ett problem om t.ex katter, trädgård eller annat liknande ämne skulle ligga som toppämne i flera veckor och ofta återkomma frekvent som toppämne på Allmänt snack under långa perioder. Folk tröttnar och irritationen börjar byggas upp. "Va f*an det är väl inget kattforum". Likadant blev det med politiktråden. Det blir klagomål och det är inte alltid lätt att hålla alla nöjda. Dessutom märkte jag och pnilz att så fort politiktråden blev aktivt toppämne så kom 56:an tillbaka till forumet och det blev bråkigt.
thumb_up

Det är bra som det är nu tycker jag.
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Säcken »

Grillsmäll :lol:
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: övrigt

Inlägg av tompas11 »

Om politiktråden legat som toppämne under långa perioder så kanske man ska fråga sig vad det beror på… :roll:

Och om Raketsport ska vara ett strikt mopedforum så finns det mycket jobb att göra med att rensa bort trådar och inlägg som kan betraktas ligga utanför forumets egentliga syfte. Jossan räknar ju upp några som husdjur och trädgård. Det finns åtskilligt fler om du ids leta.

För min egen del så finner jag det både intressant och roligt att diskutera politik och dit hör även energipolitik och klimatpolitik. Den förda politiken påverkar oss alla i större eller mindre grad, även oss som är intresserade av mopeder. Men nu är det ju Jossan som bestämmer hur detta forum ska se ut och utvecklas vilket jag har full respekt för.

För de som vill diskutera politik utan hets mot folkgrupp finns det andra forum att tillgå.
Ett exempel är Diskussionsforum.se
http://www.diskussionsforum.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: övrigt

Inlägg av JanneL »

jag e kränkt :roll:
blyfot
Forumsponsor
Inlägg: 591
Blev medlem: 23 sep 2011, 23:00
Ort: Småland

Re: övrigt

Inlägg av blyfot »

JanneL skrev:jag e kränkt :roll:
Alla är kränkta på något sätt, ordet har tappat sin betydelse.

Kränkt/diskriminerad KAN man aldrig bli om man tillhör en gruppering som utgör minst 60% av den totala mängden människor som finns i ett sammanhang. Detta fick jag lära mig på en jämställdhets- och mångfaldsutbildning på jobbet så det måste väl vara sant antar jag?
Innan man kan hävda att man är kränkt så måste man antagligen därför försöka byta eller vänta tills man blir en grupp som är i minoritet å sen får man förstås hoppas att reglerna inte har ändrats så man inte heller då kan hävda att man är kränkt eller kanske ännu värre att man gör bäst i att hålla tyst om man är kränkt för att inte bli utsatt för något ännu hemskare :shock:

Är detta pålit-iskt betingat? staff_shutup9ou.gif

@marklundt

förlåt att vi stulit din tråd, fortsätt istället att berätta om din dt50r EU
Jag kan berätta att jag har en kompis som har en dt50r ej EU och den gör ca. 75km/h nerförbackar, det kan bli blåljus och ovänliga ord från ordningsmakten.
Idag körde han ner framhjulet i ett stort hål i skogen så han flög över styret, men han klarade vurpan och dt50r också som tur var slider_thankyou.gif
Man ska inte köra omkring i skogen tror jag, bättre på vägen och helst otrimmat.
Man kan då köra med mer än 97% bensin också.
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

I natt var det bara 2 grader varmt.det går mot vinter
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Vi har ju en terräng körnings lag.med varvstopp kan man köra på höga varv utan att det gör nåt.
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Tomten kör moped är väl skriven efter jag varit utanför stan med julklappar den 20 dec i början på 2000-talet i minus -20 grader ?
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Jag kör omkring i 45km/h på 6.750rpm-7.000rpm. Jag minns när jag körde i minus - 29,5 graders kyla i 40-45km/h,det blev is på glasögonen på vägen till hedensbyn ,väl framme fick jag tina upp fingrarna med hetvatten,det gjorde ont.
Skriv svar