övrigt

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Har maljat in en bild på EU mopeden till SVT redaktionen för att fler ska förstå att det är en EU moped jag kör och inte en lätt m:c i dag
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Säger dom att det är en lätt m:c så syns det att dom ljuger på SVT redaktionen
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

På bilden syns det att jag kör utan dubbdäck på vintern samt vad det är jag kör resterande info hittar dom hos transportstyrelsen .en bild säger mer än tusen ord som sagt var
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Enligt transportstyrelsen finns det inga krav på vinterdäck ej eller dubbdäck för mopeder/EU mopeder
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

:D SVT hittar inget olagligt i bilden på riejun .hur dom än letar och var dom än letar och när dom än letar samt varför dom än letar och ska dom ha det till stöldgods så ljuger dom
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

.....
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

:D behöver ingen power up med 7-växlar p.g av hel syntetisk och förbränningen som körningen på för lågt oktantal ger
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

:D hel syntetisk blev en framgång och körning på 95oktan när den ska ha 98 oktan ger hårdare knallar och bättre förbränning och jämnare än 98oktan . 99,9% ig förbränning? .nu släpper den ut mest vattenånga och sotfri förbränning . verkningsgraden fördubblad . hur man ser att det är en EU moped ? Jo.på bland annat årsmodellen och nummerplåten och konstruktionen . 24% verkningsgrad bara genom att byta till hel syntetisk och köra på 95:a när den ska ha 98oktan och 95:a är ju billigare och mer vanlig än 98oktan numera + att en kör mera miljövänligt än vanligt i trafiken . cirka 30% hårdare och jämnare förbränning? Och ingen blårök utan bara vit vattenånga .
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Raketsport »

marklundt skrev: 19 jan 2020, 15:20 :D SVT hittar inget olagligt i bilden på riejun .hur dom än letar och var dom än letar och när dom än letar samt varför dom än letar och ska dom ha det till stöldgods så ljuger dom
Frågor: Har SVT påstått att just din moped är en motorcykel? Och varför skulle de påstå att den är stulen? Är det lokalnyheter du talar om eller vad handlar detta om?
//Jossan
Josefine Andersson
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Alla ska ju ha den till trimmad fast den är pluggad
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Detta handlar om SVT,s fake news om vad som är EU moped eller inte .
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Media försöker styra marknaden genom fake news
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: övrigt

Inlägg av Raketsport »

Har aldrig ens läst eller sett ett inslag där media (av något slag) hävdar att EU-mopeder är motorcyklar och vad har de för vinning på att hävda det?
Läs gärna var journalistyrket har för regler och krav på sina anställda. Nyhetsmedia återger en händelse i smått eller stort utan egen värdering, men där de intervjuades värderingar få komma till tals.
Eller som jag skriver om mopeder med fakta, anekdoter och återger ägarens berättelse. Ibland tar jag upp en egen upplevelse, men då är jag tydlig med det.
Dessutom ber jag vänligen att vi lämnar fake news-anklagelser utanför forumet. Här snackar vi moppar och då främst veteranmopeder.
//Jossan
Josefine Andersson
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Vad säger lagen är EU moped .gå efter lagen och inte efter median
marklundt
Inlägg: 4842
Blev medlem: 28 aug 2016, 13:53

Re: övrigt

Inlägg av marklundt »

Median skrev i början av 2000-talet om vad som var EU moped .men.då gick dom inte efter lagen säger är EU moped. Sök så hittar du det
Skriv svar