övrigt
Re: övrigt
Framtiden kommer av sig själv.men. framstegen får vi göra själva .man ska inte mata trollen på internet
Re: övrigt
Säkrare EU moped bilar och billigare .enkelt basera dom på vanliga små personbilar istället .det är min åsikt ?
Re: övrigt
Motverka trimning ? Enkelt plocka ur alla kuggar ut växellådan utom 1:an och 2:ans kuggar och backens kuggar ur växellådan på växellådan så går det inte trimma växelådan om EU moped bilen skulle ha manuell växellåda samtidigt blir växellådan avsevärt lättare i vikt
Re: övrigt
Tjänstevikten är 99kg.men.körklar väger rieju mrt 7,5kg mer = 106,5 kg
Re: övrigt
Trimma blir näst intill omöjligt med en enklare 2-växlad växellåda med back på EU moped bilen
Re: övrigt
Knappast Hyppokondriker när en kör hem från kvantum med armen ur led med EU mopeden eller ? En 6:a av 10 i smärta
Re: övrigt
På dt125:an fattas mer än du nämnt .du har ingen nummer plåts hållare . men. Delarna hittar du väl på spinning wheels m:c demontering ? Till ett lämpligt pris . det går väl köpa in en moped baklyckta som baklyckta ?
Re: övrigt
Skärmstag går väl tillverka liksom avgaskröken eller använda ett motocross avgassystem som förslag
Re: övrigt
få tag på original avgassystemet kan bli både svårt och dyrt till Yamaha dt125 sporten ? Men.det går väl tillverka ett skärmstag ?
Re: övrigt
Det är nog inte omöjligt alls.
Re: övrigt
"Kina maskin = en gångs maskin", skrev du. Och jag undrade vad du menade med det.
Ja, jag har haft flera fordon tillverkade i Kina och aldrig haft mer problem med dem än något fordon tillverkat någon annanstans. Jag köpte t.ex. en fyrhjuling till min son som bara gick och gick år efter år. Förutom oljebyte så behövde jag aldrig skruva med den. Vi sålde den för att han växte ur den och jag vet att den rullar än idag.
Nu är det sista gången jag skriver i denna tråd. "man ska inte mata trollen på internet", för att citera dig.
Re: övrigt
Det som används det nöts ( slitage )