Apollo

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
posch
Forumsponsor
Inlägg: 244
Blev medlem: 08 jul 2009, 23:00
Ort: Ullånger

Apollo

Inlägg av posch »

Bild
Köpte den här NV Jet Crossern 2009, som visade sig vara en Apollo Sitting Bull.
Det mesta var i dåligt skick. Hjulen skeva, torrspruckna däck, tändplatta och svänghjul saknades, motorn stum o.s.v.
Plockade isär allting, blästrade och lackade ramen, skickade iväg alla delar som behövde kromas. Köpte 2 ej original skärmar i rostfritt på Blocket.
Ska vara i aluminium i liten annan profil. Sedan kom andra projekt i mellan och intresset svalnade. Men nu är det dags att fortsätta.

Bild
Nya bälgar från Rubber mek
Bild
Nya Morad aluskenor från Central Wheel i England son även tillverkade ekrarna och borrade skenorna efter navmåtten.
Bild
Måste göra ny botten till sittdynan.
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Apollo

Inlägg av Hynboholm »

Frän hoj! thumb_up
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Apollo

Inlägg av HSE »

Jag hade en NV Jet Crossern -61 som jag gillade skarpt då, bättre än Silverpilen :wink: Så intressant projekt för mig.
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Apollo

Inlägg av HVA59 »

HSE skrev:Jag hade en NV Jet Crossern -61 som jag gillade skarpt då, bättre än Silverpilen :wink: Så intressant projekt för mig.
Där är en sån Jet Crosser till salu, riktigt fin, men lite pris är det ju... tycker dock den är mer prisvärd en nån gammal Zundapp KS50 för samma pris... :roll: :wink:
https://www.fyndborsen.com/mc-mopeder/n ... ser/87031/" onclick="window.open(this.href);return false;
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Apollo

Inlägg av HSE »

HVA59 skrev:
HSE skrev:Jag hade en NV Jet Crossern -61 som jag gillade skarpt då, bättre än Silverpilen :wink: Så intressant projekt för mig.
Där är en sån Jet Crosser till salu, riktigt fin, men lite pris är det ju... tycker dock den är mer prisvärd en nån gammal Zundapp KS50 för samma pris... :roll: :wink:
https://www.fyndborsen.com/mc-mopeder/n ... ser/87031/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fin men priserna ligger högt. Håller med om att det är mer prisvärt än en moped men på något sätt är gamla moppar roligare numera :wink: Ock jag har redan för många tvåhjulingar i lager...
Skriv svar