En riktig boardtracker Harley

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av umekille »

blir fint sen med randning av ramen med vita streck ?
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Är nog ingen ide, original var rammarna antingen svarta(eller olje sotiga), gröna(vanligast) och obehandlade med typ bivax eller nåt.
1926 Harley model B orginal.png
En standard modell, du ser hur oljig och bränd den ramen är :D
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Indian clonen bra gjord men inte min cup off tea. Men Excelsiorn var fina grejer :D
Senast redigerad av ESGEE den 29 jul 2023, 17:05, redigerad totalt 1 gånger.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Man blev på sidospår och skaffa mer klart dvs en 1926 Harley JD byggd i tracker stil. Den som har trimmat min 1000cc till 1300cc visste vad han gjorde. Går som ett troll och på dagen behöver jag ej lysen för det blev ej standard förrän 1931 :D
20220712_Stefan Gustafsson och 1926 Harley JD.jpg

Så fruktsvärt lycklig att få tag i nåt likande :D
Då man nu har fått lära sig fotkoppling fort var ju omkull för vänster sväng är svårt. Tyvärr har bensin läcka samt otrevlig buckla blivit i tanken, kom hem med, men nu ska man laga det, serva den ev måste ena tanken svetsas, lär visa sig hate-wall.gif
20220712_132116.jpg
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av SS440-80 »

slider_score.gif
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av umekille »

Gatlegal? slider_score.gif
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av HSE »

Riktigt gamla MC med fotkoppling, handväxel och gasen i fel handtag är en utmaning att köra innan man tränat lite :)
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

I frågan gat lagal, jupp reggad påställed och allt. Dispens samma som på äldre bilar i dagsljus ingen behov av lysen.
Har lysen till den, och jag kommer ej vingla omkring med den i mörker. Fint papper att ha med sig om länsman tycker annat :D
20220715_SGs dispans av lysen 1925 JD.jpg
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

I att köra. Är lagom speciell att köra, men precis som Harley sida är gas där den ska vara andra sidan är tändning, fotkoppling är man ej stjärna på, och koppling pedal är jätteliten pedal som precis frikopplar vid nertryck duktigt, därav vingel.
Gas på fel sida är äldre än vad jag har dvs 10 tal ,Indian var de som envisades längst.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Min Peashooter kommer vara med handkoppling och bätte växel möjlighet än racer JD :D Bygga om eller inte är frågan, man måste lära sig denna raket
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av Lolalola »

ESGEE skrev: 12 jul 2022, 21:46
Så fruktsvärt lycklig att få tag i nåt likande :D
Jag kan förstå det. Trodde först att bilden var från Amerika. Grattis! slider_score.gif
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av HSE »

ESGEE skrev: 15 jul 2022, 08:24 I att köra. Är lagom speciell att köra, men precis som Harley sida är gas där den ska vara andra sidan är tändning, fotkoppling är man ej stjärna på, och koppling pedal är jätteliten pedal som precis frikopplar vid nertryck duktigt, därav vingel.
Gas på fel sida är äldre än vad jag har dvs 10 tal ,Indian var de som envisades längst.
Jag har bara provkört en India 750 som min kompis G köpte i körbart men slitet skick på 60 talet. Billig då! Som tidsmodet var då plockade han ned den för fullständig renovering och lackering. Jag blästrade och varm sprutade ram och skärmar som underarbete, ryser när jag tänker på hur jag förstörde patinan :( Med många andra projekt igång blev den aldrig klar, jag frågade för några år sedan om han hade kvar den men han hade sålt den till någon som slutför renoveringen. Säkert med bra vinst....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Ja hade man vetat det man vet nu hade man bara köpt gammalt orört för 35år sedan istället för Järnsportster och Shovel. Dock gamla 10-tidigt 20tal Indian och 10 tal Pope mm är som sagt så vänster gas och underliga saker, dock är ju 00 tal och 10 tal ara en dröm, särskilt en Pope H2 eller nåt
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En riktig boardtracker Harley

Inlägg av ESGEE »

Då skulle man racea Harley JD på Gasoline revival i Grängesberg, och inbjuden i Team Lindblad :D Dock blev det inte så mycket race för mig för man var för trasig i kroppen så blev mer att umgås med likasinnade underbara entusiaster och fota och filma åt andra.
20220723_SG roar sig med Team Lindblad på Gasoline revival.jpg
Var lagom psykande att se andra race medans man själv var stukad. Hade med mig min 14åring som meck(man fick ha en) och han gick vann klädpris :D
20220723_SG jr vann kläd pris på Gasoline revival.jpg
Fanns ett annat team som var ett Husqvarna team 20-30 tal, tre V-twins och en stånka racer ifrån back in the days och de gasa bra, mycket mer än vårt team Lindblad utom en av oss, hade velat lägga upp film på dem och rakrörs gänget som en del tyckte var för mycket :D
Husqvarna racer 500cc V-twin gick som ett troll Gasoline revival.png
220723 SG spanar in Husqvarna V-twin racer.png
Var en underbar helg trots stuckad och nu värre stuckad än före men det var det värt. Nästa år ska jag åka dit med både JD och min 1929 A-Ford Rodster och köra 8)https://gasolinemagazine.se/gasoline-re ... berg-2022/ kan ni se alla som roa sig
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Skriv svar