Nv 175cc, 1952.

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad jag vet ska det vara 12 volt i mitt system också. Fick tag i en avdragare :idea: och vipps så var svänghjulet borta. satt väldigt hårt,

Bild

Bild

Bild


:wink: sorry för den sissta bilden, blev lite oklar såg jag nu, <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du ska ha 12 volt för det är ju en MC motor.
Var tvungen kika runt lite på nätet om din en cylindriga 125:a och hittade att den suttit på Yamaha rs 1974-77.

Finns en verstadshandbok på ebay UK.
http://cgi.ebay.co.uk/USED-HAYNES-MANUAL-YAMAHA-RS-100-125-SINGLES_W0QQitemZ230179578788QQihZ013QQcategoryZ122282QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQtrksidZp1638.m118.l1247QQcmdZViewItem <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mycket likt, dock den motorcykeln som skrotats och vars alla delar kommer ifrån hade skivbroms fram, måste ha varit från en nyare års modell :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Jo, visst lever projektet. händer saker så fort jag har tid över hemma, nåväl. motorfästet är på platts, motorn hamnade ganska högt upp, måste prova sänka den på något vis, även broms pedal är på platts, fick svettsa ett nytt fäste. men den är där.
Allting sitter bara löst på platts för att prova ut hur allt ser ut. de jag märkte var att motorfästet måste byggas om lite till annars får jag inte platts med svingen, + en del förstärkningar som ska svettsas dit. ordentlig motor tvätt behövs, tändspole inhandlas från tradera. Bakhjul vet jag inte riktigt hur jag ska göra. har provat med en 17 tums moppe fälg, lite för litet kanske, men verkar passa in tills vidare.

Drog till med ganska många bilder här, men bilder är alltid kul?, har haft funderingar på att hel lacka tanken, men kromet tycker jag duger, har de klarat sig så här bra från 1952 tycker jag det är bra, eller ? jag vill ju ha den fin till sommaren.
Färg fundering är blank svart med guldiga stripes, på tex tank, skärmar osv. en del krom och rostfria detaljer har jag tänkt tillverka.
Just nu står det lite still, väntar på pengar blandannat, ideér och lösningar. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bilder är alltid skoj! Ser att du flytta på den :D.

Kromet på tanken ser faktiskt bra ut, tycker det duger gott. Jag tycker det är snyggt med en 5mm guldstripe mellan kromet och lacken på tanken. Vilket redan de flesta Crescent tankar har. Har du tänkt pin-striping eller dekaler, men det kanske du inte hunnit tänka på? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag hade tänkt lägga någon slags, Tejp i guld mellan kromet och färgen, stripes. jag vet inte riktigt ännu, tipps? vilket är kanske bäst att göra? :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nu var det ett tag sedan något hände här, jag har dock hunnit städa garaget och :!: tillverkat en.. solo sadel?

Jag kallar den "Mormors skinntoffel" ni förstår nog varför :wink:
från början såg den ut såhär..

Bild

Bild


Och som det ser ut just nu, vad tycks? den är ännu inte helt klar <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar