Custom

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Custom

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför inte en BMW R1200C (tysk kvalitet precis som Sachs). Har själv haft en av den sista modellen Montauk och det är en kanoncykel.
Vill man ha mintre så rekommenderas Kawasaki 800 som finns i 2 versioner smalt eller brett framhjul och 2 olika sadelversioner. Den har trots sin litenhet ork för 2 pers vilket de flesta andra mindre hojarna inte har, t.ex. Hondas 750:or.
En liten nackdel är att den har kedja men va f....n spelar det för roll.

Lycka till! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var bra info! BMW är inte designmässigt våran stil, men vi ska spana in Kaworna lite närmare.
Har hört lite surt om deras motor kvalitet? Är det något du vet mer om? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

VN800 heter den

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en bekant som har haft en sådan och som var helnöjd med den. Han hade aldrig några problem. Jag har heller inte läst någonstans att det skulle vara några motorproblem.
Det går antagligen att hitta omdömen på nätet.
Honda Shadow har väl också kedja om jag kommer ihåg rätt. den är ganska fräck också men den är väl inte gjord för två. Vill minnas att bönpallen är jätteliten. Deras nyare 750 är hur trötta som helst emedan Kawasakin dar ett helt annat klipp och duger gott även med passagerare.
VN800 Classic har en kanonfin passagerarplats.
MVH
bild på länken
http://www.bikez.com/pictures/kawasaki/2004/20642_0_1_2_vn%20800%20classic_Image%20credits%20-%20Kawasaki.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har vi "blivit med hoj" igen. Det blev en begagnad Honda Shadow 750, bra pris och prestandan räcker till. Sitter superbra på den fastän min rygg är kass.
Effektpipan Marvin Ledgend var inte så fräsch så vi bytte till original, men det är klart vi vill ha buller på den. Antingen ska vi ska borra upp ett original system, köpa Vance & Hines eller Silvertail system till den.


Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snygg hoj tjejer tror ni har gjort ett bra val iden där ser ju välvårdad å fin ut..dessutom var ni ju smarta som handlade på hösten går ju att göra bra klipp då prismässigt oxå.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För min del är den och liknande cyklar hämska. Vi brukar åka ifrån dom på vägarna mellan Hallsta och Skultuna, vi åker ju moppe :wink:
Annars är jag Ducatiåkare :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De är ju bara ett fåtal tjejer som når ner till marken på en Ducati och andra sporthojar. Mona som är 1,57 skulle behöva stege till en sådan hoj, men det spelar ju egentilgen igen roll för det ska ju vara gildarhojar om man har lite sinne för stil :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tja att åka sporthoj är säkert en livsstil för många men det finns ju en väldigt stor grupp som vill glida fram på en snygg coustomhoj oxå, vi blir gärna frånåkta av sporthojarna, för hojåkningen består ju för min del och många andras oxå utav frihetskänslan, dofter natur mmm.. :) inte att komma fram först :shock:
dessutom känns det gått att ha lite chrome att putsa oxå, plast är utan själ tycker då jag :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då var ju premiäråkningen på *stormoppen* gjord då, sukan startade snällt efter en vinterövernattning i moppegaraget 8) varmt å gött idag så de gjorde riktigt gott med en tur :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar