Doktorns scootrar..Det förpuppade Biet har badat..
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Kunde vara lite pilligt att få kopplingsskivan att inte kasta vid urkoppling och så ville man gärna dra muttrarna för långt in därför inte kopplingen skulle slira. Silverpilen var lättare för den hade åtta muttrar, 118-120 var lite knepigare för den hade bara fyra fjädrar och muttrar.... <!-- </EdIndex> --></div>
Många gamla motorer hade den konstruktionslösningen bl.a. alla Husqvarna från 98:or till Guldpilen, säkert också alla JB.dr.novolette skrev:Mysko koppling var det också för när skruvarna är helt åtdragna så är fjädrarna pall (helt komprimerade) det kanske är meningen att man bara ska dra åt skruvarna en lagom bit eftersom det finns hål för najtråd i skruvskallarna.....
Kunde vara lite pilligt att få kopplingsskivan att inte kasta vid urkoppling och så ville man gärna dra muttrarna för långt in därför inte kopplingen skulle slira. Silverpilen var lättare för den hade åtta muttrar, 118-120 var lite knepigare för den hade bara fyra fjädrar och muttrar.... <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tvättade av biet i all hast men ska tvätta lite mer när tid finnes skiten är grymt ingrodd å man måste vara så försiktig..
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
-
- Inlägg: 570
- Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
- Ort: Boden
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..