Vauxhall Victor super 1964 (Batmobilen)

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Anglia59
Inlägg: 152
Blev medlem: 17 apr 2010, 23:00
Ort: Östersund

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var ut i garaget och letade rätt på radion, här är några bilder:

Bild

Bild

Är det en sådan du letar efter?

Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Anglia59 skrev:Jag var ut i garaget och letade rätt på radion, här är några bilder:

Bild

Bild

Är det en sådan du letar efter?

Mvh

NOSTALGI :D
Men den är ändå lite "ny" med de stora rattarna :D Ja jag menar rattarna på radion om nu någon skulle tro något annat :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Anglia59 skrev:Jag var ut i garaget och letade rätt på radion, här är några bilder:

Bild

Bild

Är det en sådan du letar efter?

Mvh
ser ut att kunna stämma bra. bara den är ställbar mellan + o - jord samt 6 elle 12 volt? vad e priset?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Pop skrev:precis som vissa amazoner har. udda placering, men ingen udda lösning.

själv har jag alltid ansett att engelsmännen aldrig kunnat bygga bilar, men den där va riktigt snygg och ser knappt körd ut :)
nu för tiden kan de nog inte bygg men på 50 och 60 talet va de fina bilar de byggde. o alla gnäller på lucas + jord men de e inge sämre än annat bara man har koll på sina saker- denna har inte en enda ändrad kabel sen ny. allt e original o fungerar felfritt!!
jag säger nog tvärtom, efter tyskarna tog över alla engelska märken så har det gått bättre för dom. dom må se snygga ut dom äldre, men kvalité anser jag inte att är ett ord som bör användas som synonym med engelska bilar. din bil är dock riktigt snygg och välskött, det finns alltid undantag, och du ska vara stolt över ditt exemplar :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:
NiklasHögberg skrev:
Pop skrev:precis som vissa amazoner har. udda placering, men ingen udda lösning.

själv har jag alltid ansett att engelsmännen aldrig kunnat bygga bilar, men den där va riktigt snygg och ser knappt körd ut :)
nu för tiden kan de nog inte bygg men på 50 och 60 talet va de fina bilar de byggde. o alla gnäller på lucas + jord men de e inge sämre än annat bara man har koll på sina saker- denna har inte en enda ändrad kabel sen ny. allt e original o fungerar felfritt!!
jag säger nog tvärtom, efter tyskarna tog över alla engelska märken så har det gått bättre för dom. dom må se snygga ut dom äldre, men kvalité anser jag inte att är ett ord som bör användas som synonym med engelska bilar. din bil är dock riktigt snygg och välskött, det finns alltid undantag, och du ska vara stolt över ditt exemplar :wink:
Alla tycker som sagt olika. o tur e väl det. men de fanns att engelska bilar me kvalite. hade inte det funnits så skulle de va borta o glömda idag. men jag har nog haft tur o hitta denna. visserligen bara 15000 mil på mätaren sen 1964 så de säger väl en del samt att ägaren vart mycket rädd om den!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Vauxhall Victor super 1964 (Batmobilen)

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:som ni kanske sett så har ja även en bil ja ägnar tid och energi åt. var o besökte den igår där den står undanställd. startade upp den lite. några varv på starten så soppan kom upp o några pump på gasen så gick den så fint så. varmkörde lite så här mitt i vintern. den skall stå till de blir vår. första turen e tänkt att bli classic motor på Tjolöholm! slänger me lite foton på vad jag har för någon bil!

PS: denna är orört originalskick med endast någon skärm bytt på 70 talet på grund av trafikolycka. ej renoverad men ändå rostfri. endast 2 brukande ägare innan mig varav båda är äldre människor. den har ej vart pilsnerbil.

Bild Bild Bild Bild Bild Bild

Super snyggt orginal skick....... slider_victory.gif hur många mil har den gått... :?: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den har rullat hela 15000 mil så den är i bra skick. lite sliten soffa fram men annars frisk o fräsch! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft en likadan Vauxhall Victor, en 62:a, men inte med helsoffa och skivor fram.
En anekdot om den var att hjulcylindrarna satt fast helt bak, utan räddning. Jag tog med en av hjulcylindrarna till en riktig bilreservdelsfirma i stan och visade den för en herre som jobbat med reservdelar så länge jag har hållit på med bilar (ganska länge). Han sa "Det ser ut som samma som Saab 95 hade, jag kan ta hem till i morgon". Och mycket riktigt, det var samma cylinder!!! Såna killar är guld värda!!! Detta var för bara några år sedan.
Undrar om dom lyckats med samma bedrift på Biltema? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lockheed :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:Jag har haft en likadan Vauxhall Victor, en 62:a, men inte med helsoffa och skivor fram.
En anekdot om den var att hjulcylindrarna satt fast helt bak, utan räddning. Jag tog med en av hjulcylindrarna till en riktig bilreservdelsfirma i stan och visade den för en herre som jobbat med reservdelar så länge jag har hållit på med bilar (ganska länge). Han sa "Det ser ut som samma som Saab 95 hade, jag kan ta hem till i morgon". Och mycket riktigt, det var samma cylinder!!! Såna killar är guld värda!!! Detta var för bara några år sedan.
Undrar om dom lyckats med samma bedrift på Biltema? :roll:
biltema har såna cylindrar. bromsbeläggen fram på min vauxhall är även dom från saab. samt bromsbackarna bak som också e saab. lätt o fixa bromsdelar vill ja lova!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Lockheed :D
stämmer riktigt det du!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:Jag har haft en likadan Vauxhall Victor, en 62:a, men inte med helsoffa och skivor fram.
En anekdot om den var att hjulcylindrarna satt fast helt bak, utan räddning. Jag tog med en av hjulcylindrarna till en riktig bilreservdelsfirma i stan och visade den för en herre som jobbat med reservdelar så länge jag har hållit på med bilar (ganska länge). Han sa "Det ser ut som samma som Saab 95 hade, jag kan ta hem till i morgon". Och mycket riktigt, det var samma cylinder!!! Såna killar är guld värda!!! Detta var för bara några år sedan.
Undrar om dom lyckats med samma bedrift på Biltema? :roll:
För övrigt samma cylindrar till Hundkojan, BMC Mini etc. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:
bryggaren skrev:Jag har haft en likadan Vauxhall Victor, en 62:a, men inte med helsoffa och skivor fram.
En anekdot om den var att hjulcylindrarna satt fast helt bak, utan räddning. Jag tog med en av hjulcylindrarna till en riktig bilreservdelsfirma i stan och visade den för en herre som jobbat med reservdelar så länge jag har hållit på med bilar (ganska länge). Han sa "Det ser ut som samma som Saab 95 hade, jag kan ta hem till i morgon". Och mycket riktigt, det var samma cylinder!!! Såna killar är guld värda!!! Detta var för bara några år sedan.
Undrar om dom lyckats med samma bedrift på Biltema? :roll:
För övrigt samma cylindrar till Hundkojan, BMC Mini etc.
du har så rätt pälle. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en grymt fin kulör på bilen NH. Nära utställningsskick :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ej gillat beige förut men på denna bilen passar färgen prima. sugen på o få på drag på den för o ha en liten kärra på så man kan ta me moppen till rally o dylikt o samtidigt kunna visa denna bilen!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar