Opel renovering + lite annat. NY BIL INFÖRSKAFFAD!

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Säcken skrev:Nästa gång kanske bjo smygfotar på oden.... mä regnr å allt :lol:
Han har ju inte varit blyg med regnr't på Opeln själv så.. :roll: Men jag kan ju plocka bort bilden om bjo önskar det förstås. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Inlägg: 382
Blev medlem: 31 jul 2010, 23:00
Ort: Mellerud / Göteborg
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det gör la inget att visa regnr eller? Ah du behöver inte ta bort bilden iaf, tog själv ingen bild på någon av våra bilar i lördags..
Men jag hann ta kort på några andra innan regnet kom :)
Bild

Opel GTn är snart färdig också :D
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härliga bilder bjo.... slider_victory.gif

Min försat bil var en Opel kadett Cravan troligen 1965... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
164anders
Inlägg: 43
Blev medlem: 15 feb 2009, 00:00
Ort: borås

Inlägg av 164anders »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gött med fler opelmekare, jag har en Opel jag med en Diplomat 5.4 1975.

Kaddeten blev då snorfin riktigt grann! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undrar om Opel klarar året ut innan dom går samma väg som Saab ?
Men dom är riktigt fina dom gamla rariteterna <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjo skrev:Det gör la inget att visa regnr eller?
Varför är vissa rädda för att visa regnr:
det är ju skitbra när man ser nummret så man kan kolla mot trafikverket

är dom rädda för att folk ska komma ochta bilen eller??
ibland är det ju världens värsta härk som är till salu osså är nummret suddat :shock: :shock: :shock: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjo skrev:Det gör la inget att visa regnr eller?
Varför är vissa rädda för att visa regnr:
det är ju skitbra när man ser nummret så man kan kolla mot trafikverket

är dom rädda för att folk ska komma ochta bilen eller??
ibland är det ju världens värsta härk som är till salu osså är nummret suddat :shock: :shock: :shock: :lol:

jäkligt snygga Oplar det där förresten, synd att man är lite för stor för en sån därninga GT :oops: :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
164anders skrev:Gött med fler opelmekare, jag har en Opel jag med en Diplomat 5.4 1975.
Sätt gärna in en bild, dom är trevliga dom vagnarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
Halvars
Inlägg: 473
Blev medlem: 06 feb 2011, 00:00
Ort: Sachsdalen

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min försat bil var en Opel kadett Cravan troligen 1965... .Men Billy Kid :!:
Var inte du med och kapade ner kapitäner och gamla rekordar på löpande band och gjorde sandloppar av dom :?:
Vi kom ju ingenstans i sandtagen , bara spann ju, var ju ingen vikt bak då vi tagit av karossen på dom :P <!-- </EdIndex> --></div>
G-son
Inlägg: 1056
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kejsaren skrev:
bjo skrev:Det gör la inget att visa regnr eller?
Varför är vissa rädda för att visa regnr:
det är ju skitbra när man ser nummret så man kan kolla mot trafikverket

är dom rädda för att folk ska komma ochta bilen eller??
ibland är det ju världens värsta härk som är till salu osså är nummret suddat :shock: :shock: :shock: :lol:
Vissa kan dölja regnumret av samma anledning som dom inte skriver ut hemadress och hemtelefonnummer i annonsen. Dom vill slippa telefonsamtal dygnet runt på en telefon dom inte vill/kan stänga av, och vill inte heller ha åtta besökare som kommer och knackar på dörren klockan halv elva en fredagkväll och vill titta på bilen för att dom råkade vara i närheten när dom ändå skulle hämta ett par dunkar hembränt för att det dom hade när dom började festa har tagit slut...
En någorlunda företagsam person kan få fram en massa information baserat enbart på en bils registreringsnummer. Ägarens namn och ort är ju vad man enkelt får via SMS, vidare sökningar kan oftast enkelt leda till adress, telefonnummer, fullständigt personnummer, övriga familjemedlemmar och så vidare.

Frågan är snarare: Varför skulle jag vilja annonsera ut något komplett med information som gör att folk kan söka reda på det mesta om mig som äger den? Visst, mycket få som gör det och ännu färre som skulle använda det dom hittar till nånting... men det finns ingen anledning att göra det. (Just because I'm paranoid that doesn't mean they're not out to get me!)

Men för all del, fortsätt gärna visa regnummer i era annonser. Då har jag det lätt att ta reda på vem jag gör affärer med. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ringer aldrig på en annons på en bil där regnumret är dolt.
Ägarens namn adress, telefonnummer får man ju fram direkt t.o.m

Men det är inte det jag vill se utan se att servicen är gjord (auktoriserad) samt milen servad t.ex i Tyskland om det är en import.
Och en total utrustningslista ifån fabrik är lite mumma.
Och givetvis att säljaren äger bilen och inte ett kreditbolag mm <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan väl önska diskretion av olika skäl och dom behöver ju inte alls vara kriminella.

För min egen del har jag blivit försiktigare med åren och jag tror det är ganska naturligt. Sedan har kommunikationerna nästan revolutionerats de två senaste årtiondena. Det förut var helt utom räckhåll nås idag på 0,345689 sekunder. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar