Husqvarna 118cc cross

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Husqvarna 118cc cross

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte att jag skulle lägga in lite bilder på husqvarnan jag håller på och skruvar med på fritiden. Den är ihop byggd av diverse delar så den är lite svår att art bestämma :wink: men tror att ramen är blåqvarna och fälgarna svartqvarna :wink:


Bild

Uploaded with ImageShack.us

Så här ser den ut nu :D
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ekstam, kul att se gamla grejor få liv igen, du har verkligen lyckats att få den rå, ser ut som en isåkarmaskin, den påminner mej om isbanetävlingarna hemma på sjön på 50 talet, alla som deltog hade byggt om sina maskiner, slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det sitter till och med dubbdäck fram :wink: ska bara få den å gå som han ska :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken "Bus-maskin" 8) Fränt som 17.. <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Great! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Vilken "Bus-maskin" 8) Fränt som 17..
Tackar :D Det är precis vad det är :D inte byggd för utställningar direkt :wink: Och alf jag har en bild som du lagt upp som inspiration :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jajamän, det där ser bra ut!

Sådana ombyggnader med crossdäck och limpa fanns det gott om och det var en pangsak för en motorintresserad fjortonåring.
Hade själv en där det stod RED DEVIL på tanken.

Hojjen är en enkel men klar puplikmagnet så det får bli fyra av fem möjliga på en femgradig nostalgiskala.

:D :D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jajamän, det där ser bra ut!

Sådana ombyggnader med crossdäck och limpa fanns det gott om och det var en pangsak för en motorintresserad fjortonåring.
Hade själv en där det stod RED DEVIL på tanken.

Hojjen är en enkel men klar puplikmagnet så det får bli fyra av fem möjliga på en femgradig nostalgiskala.

:D :D :D :D
Tack så mycket :) Funderar på att skriva något på tanken jag med :) eller något gammalt klistermärke :?: vi får se :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Minns också att de körde med sådana här ombyggda Qvarnor inuti stora runda "tunnor" av trä när jag var på marknader och tivolin som liten. Runt om överst på tunnan fanns läktare där man såg motorcyklarna köra runt, runt nere i tunnan. De kunde vara också var två motorcyklar som körde i motsatt riktning till varandra. Hela tunnan och läktarna gungade med av centrifugalkraften.

Har för mig det var någon tältduk som tak på tunnan för att skydda åskådarna mot regn och oväder men blårök och farliga avgaser tänkte man kanske inte så mycket på då. :roll: Inte jag i alla fall.... :P <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Minns också att de körde med sådana här ombyggda Qvarnor inuti stora runda "tunnor" av trä när jag var på marknader och tivolin som liten. Runt om överst på tunnan fanns läktare där man såg motorcyklarna köra runt, runt nere i tunnan. De kunde vara också var två motorcyklar som körde i motsatt riktning till varandra. Hela tunnan och läktarna gungade med av centrifugalkraften.

Har för mig det var någon tältduk som tak på tunnan för att skydda åskådarna mot regn och oväder men blårök och farliga avgaser tänkte man kanske inte så mycket på då. :roll: Inte jag i alla fall.... :P
Det har man sett på film men det skulle vara fränt att se det i verkligheten :D Jag har ju fler objekt så man kanske skulle bygga en sådan räser också :?: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får väl bygga en stor tunna då Ekstam? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Du får väl bygga en stor tunna då Ekstam? :wink:
Ja det måste man ju ha :D fast vart :?: jag bor ju i lägenhet :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Taket? :roll: :wink:

Eller så håller du dig till sjön/vägarna :) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En som körde i tunna hade en Indian med raka rör ut. Föraren mixtrade med tändningen så det small och eldade ur avgasröret. Publiken även jag trodde att hans sista stund var kommen när han mixtrade och värkade som han störtade. Ett vansinnigt liv och som sagt hela tunan gungade.
Det var på Klinta IP året var ca 61-62 <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Taket? :roll: :wink:

Eller så håller du dig till sjön/vägarna :)
På taket vore fränt men tror inte dom som äger huset blir glada då :roll: ja får väll åka på vägarna då :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar