Lasse Väss olika båt projekt ;-)

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Går den med värmeväxlare?
Nope corsodispari_unsure inte har jag sett någon i allafall :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yess ! Nu har jag två st 400w små byggstrålkastare till båten i kväll, blir nog varmt å gott, kanske får skruva med solglasögon också 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du nåt påfyllt barskåp i båten?
[cheers] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Har du nåt påfyllt barskåp i båten?

[cheers]
[hiccup] No no no...Hick... <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm
Inlägg: 442
Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja du lasse, nu får du raka dig ! skepparkrans och en vegasmäck käckt på sne!!! maskin ser ju bra ut på utsidan..har det varit impellerproblem eller? kämpa på! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kreidlertm skrev:ja du lasse, nu får du raka dig ! skepparkrans och en vegasmäck käckt på sne!!! maskin ser ju bra ut på utsidan..har det varit impellerproblem eller? kämpa på!
Kämpar pååååååååå........ :headbang:

40% av all el under instrumentbrädan borta, resultat: ytterligare två funktioner fungerar :lol: men det var inte BARA att klippa här inte
:roll: Helvete vilket dumt folk det finns :shock:

I`m in heven 8)

Bild

Tidigare i kvälls !

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:
Conrad Engström skrev:Går den med värmeväxlare?
Nope corsodispari_unsure inte har jag sett någon i allafall :lol:
Kan det rosta hål i sådana där cylinderväggar ochså?
brukar väl kunna hända på motorer med lösa foder.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
G-son
Inlägg: 1056
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:Kan det rosta hål i sådana där cylinderväggar ochså?
brukar väl kunna hända på motorer med lösa foder.

erlan
Det kan rosta hål i allt som kan rosta, även om hål rakt genom cylinderväggarna kanske inte vore det mest vanliga.

Gamla sjövattenkylda båtmotorer som gått i saltvatten är nog bäst att pensionera direkt när dom börjar kräva större jobb, och istället lägga jobbet på att renovera en gammal bilmotor av samma typ som bör ha levt ett betydligt mildare glykolskyddat liv. Ganska irriterande att lägga en bunt tusenlappar på att renovera t.ex. ett topplock bara för att upptäcka att kylvatten börjat läcka in i t.ex. en insugskanal när motorn körts några timmar... staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du Solbrillorna på dig.....****L***.... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du ser ut att ha ett mysigt projekt där. Varmt o gott och under tak. Perfekt!! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Har du Solbrillorna på dig.....****L***.... 8)
Ja, du kan ge dig 17 på att det var ljust där inne!
-- och Pelle: som det stod i tidningarna, varmaste kvällen på 350 år ....Hahahaha.... satt i T-skirt och ändå svett i pannan 8)

I går blev det en paus, måste ned till Borlänge och handla lite el och trä-prylar, så satt och planerade en liten inköpslista :roll:

Konstigt att den stora sjö och hamnstaden Mora inte har en riktig båtfirma :shock:

I kväll blir det i allafall inkoppling av stereon (den som aldrig har fungerat, den hade "nån" kopplat till minus OCH minus :lol: snyggt och prydligt med en svart kabel från båtens jordplint till stereons plus och en blå till en annan minus skruv.. :whistel:

EDIT: Har nu skickat den för dagen lediga frun för att handla båtprylar 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja-ha.... :) Ett steg framåt och ett å ett½ bakåt med elen idag :lol:
har fått i en ny strömpanel , rensat 90% av alla kopplingar under instr brädan, ny el till lantärnor, motorrumsfläkt, tankmätare, instr-belysning och v-torkare ... mm... ?
Sedan kom jag till tändningslåset, :twisted: konstaterade en krypström från startmååtårn (baklänges) på den tjocka vita till själva startläget .
alltså, startmotorn slog inte till , flyttade arbetsplatsen till motorrummet !där sitter två batt ! ok ! och där var det också rena kaoset :lol: hur dom kopplat batterierna och batteriskliljaren är rena mysterin :shock: när båda batt är i koplade så dör batteri 1. 0 ström.. plockar bort batteriskorna på det batteriet och vipps finns ström, batteri 2 funkar hela tiden :wink: och ni skulle se en huvudströmbrytare på mååtårn :shock:

Nej, jag orkar inte förklara hur den är inkopplad :x

Ska se om jag orkar ta nya tag i morgon :roll:

Inga bilder på grund av ren frustrasion :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lasse bara lugn, i morgon då jävlar :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Lasse bara lugn, i morgon då jävlar :D
Hmm...Ja.... :twisted: Ska åka å hämta nya batt kablar och skor, sedan ska ni få se på helv.... :lol: (nu är båda batterierna fulladdade å vi ska på fest :lol: jag har tillverkat en Laxgratäng på SriLanka vis :wink: den ska bakas hos våra kompisar i kväll 8)

HappyHour 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Delningsdioden flyttade jag till skåttet på motorlådan, med sladar. Den vibrerar låss från generatorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar