Lasse Väss olika båt projekt ;-)

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->B 20 redan den är tung, i den båten. Vid låg fart slingrar den sig som en orm i vattnet.
Är den så gammal att det sitter 100 drev på den? Undrar.
På den tiden det begav sig kring 1977 ville alla fortåkare ha 100 drev, med smalt växelhus och 170 hp innanför akterspegeln. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor
Inlägg: 553
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Växjö

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till båten! En snubbe i vår båtklubb har en sådan. Kanske något år nyare då det sitter 250-drev och B-20 i den. Han körde ner den till båtbyggarskolan i Storebro som rensade sittbrunnen och byggde ny inredning i den. Det blev riktigt najs! Å köra 30-kärra är inga problem bara man är inställd på det. Själv kör jag min till kusten varje semester 12 mil tor och retur. Hämtade den i Riga med 30-släp. Det tog lite tid men en trevlig resa var det.. Tur hadde jag. Hjullagren rasade hemma på garageplanen. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->MONIA har lagt till på gården nu för någon och en½ timme sedan :)

Mina ögon ser ut som två kokta potatisar , åkte kl 01.30 i natt ! var lagom framme 05.50 och nu är vi hemma "Monia" och jag :close_call:

Resan på totalt 70,4 mil gick totalt fantastiskt problemfritt :lol:
kapten var väl något groggy ibland, men ned med rutan och in med kalluft..sååå.....

06.10

Bild

07.15 ca.. första pisspaus och en macka/kaffe

Bild

Här är kapten på skojhumör med kameran i 70km/h

Bild

Frun kommer hem fråj jobbet nyss :lol:

Bild

ALLA orginalhandlingar inkl servicemapp och o-klistrade klistermärken.. :shock:

Bild

Tydligare rapport kommer nog i morgon ..... NATTI :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
kreidlertm
Inlägg: 442
Blev medlem: 08 jul 2011, 23:00

Inlägg av kreidlertm »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den där kan man åka till åland med! trevlig båt lasse! du får ta lite bilder på kojen när du piggnat till! <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tredje bilden uppifrån var en kul och annorlunda bild. Det ser ut som bilden är tagen under färd med ekipaget rullande. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Tredje bilden uppifrån var en kul och annorlunda bild. Det ser ut som bilden är tagen under färd med ekipaget rullande. :)
Exakt vad det ät också :lol: jag höll ut kameran i 70km/h

8) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till båten Lasse, kommer nog bli lika kanon som alla andra byggen osv :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som estländarn sa till en kompis, do ska ha påt :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.youtube.com/watch?v=38I4cvbD4XI&feature=related

:thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

Inlägg av henrik123 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara att börja vaxa, det e alltid kul. Jag sålde min i plast och köpte alu så jag har tyvärr inget kvar att vaxa :roll: . Himla fin båt iaf. Grattis <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
gissar nog att låten Monia med Peter Holm kommer att strömma ut ur dina högtalare i Monia till sommaren Lasse...kultvarning på den låten.. :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Exakt vad det ät också :lol: jag höll ut kameran i 70km/h
8)
Du höll 30+ alltså 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:
Lasse väss skrev:Exakt vad det ät också :lol: jag höll ut kameran i 70km/h
8)
Du höll 30+ alltså 8)
Nja....... :angel_grin: kanske nån gång då.. :sorry:

Nu är jag i allafall utsövd, ny dag, nya utmaningar !

Blev glatt överraskad i går em när jag förtöjt båten på gården, och för första gången klev in i den, hittade en väldans massa grejor som förra ägaren inte hade nämnt något om :D
Varenda låda och skåp var fullt av braåha prylar. småsaker som impellrar (nya)och andra nya reservdelar i massor, verktyg, massvis av båt tillbehör, bla. ett flång nytt stort ankare, ny fin länspump, ny vindrutetorkarmotor, ny VDO tempmätare, en OBH-Nordica trådlös kött-termometer sändare/mottagare ...Hehe...Hmm..
:shock: :shock: :lol:

En pryl som inte syntes på bilderna jag fick var en solcells platta, limmad på rufftaket, den hittade jag inte heller direkt, först såg jag en mystisk elektronisk sak inne i båten med fyra kablar och några dioder som lös svagt ... det finns ytterligare en elektronisk liten box som jag inte listat ut vad det är än ?
En stor fin färskvattentank i fören med en rejäl pump..
En "ej sönderskruvad" Wallas 1800 värmare kompl..

Får utforska mer i dag när jag parkerat den på den rätta kajplatsen .. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kan få några Wallas, det ligger ett antal utanför bryggan, vid Båt Sam i Kvicksund. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Du kan få några Wallas, det ligger ett antal utanför bryggan, vid Båt Sam i Kvicksund. :D
:shock: Räcker det inte att försöka få en att gå :lol:
(men med tjocka kablar brukar dom starta lättare :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar