Ja då vart det dax för ny snöleksak
-
- Inlägg: 3236
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Skräp säjer du men det är det väl inte.... Jag har för mig dom var rätt bra och omtyckta av många. Motorerna på dom går väldigt fint i alla fall....
Gamla BM Volvo och särskilt Boxer traktorn i alla olika utföranden har nog idag kultstatus och är väl ungefär som dappen att priserna stiger snarare än sjunker. <!-- </EdIndex> --></div>
Det ser ut som en Fordson Power Major med Klippanhytt. Ser dock inte vad det är för lastare, Tranås kanske?Amarace skrev:Själv får jag nöja mig med detta skräp, men det är ju bättre än ingen traktor alls.
Skräp säjer du men det är det väl inte.... Jag har för mig dom var rätt bra och omtyckta av många. Motorerna på dom går väldigt fint i alla fall....
Gamla BM Volvo och särskilt Boxer traktorn i alla olika utföranden har nog idag kultstatus och är väl ungefär som dappen att priserna stiger snarare än sjunker. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är en Supermajor med Klippanhytt, Nyca Skotte lastare (dubbelverkande).
Ogillar den för att den är osmidig, trögstyrd, har problem med kondens i bakaxeln (alla Fordson har det) så att hydrauliken fryser när det är kallt, spelar ingen roll om man byter olja på hösten (eller tappar ur vattnet), blir ändå så på vintern.
Har haft en par Nuffield innan, mycket smidigare traktorer, och lika mycket olja i bakaxeln och lika mycket tomrum, men aldrig problem med kondens där.
Men den är stark
400:an är ju inte dålig av BM, men segheten hos en 350 är svårslagen Och är ju tyvärr för omtyckta, så priserna är ju nästan vansinniga i vissa fall. (som du säger, dom är som en Zundapp och en Nuffield är som en Monarped) <!-- </EdIndex> --></div>
Ogillar den för att den är osmidig, trögstyrd, har problem med kondens i bakaxeln (alla Fordson har det) så att hydrauliken fryser när det är kallt, spelar ingen roll om man byter olja på hösten (eller tappar ur vattnet), blir ändå så på vintern.
Har haft en par Nuffield innan, mycket smidigare traktorer, och lika mycket olja i bakaxeln och lika mycket tomrum, men aldrig problem med kondens där.
Men den är stark
400:an är ju inte dålig av BM, men segheten hos en 350 är svårslagen Och är ju tyvärr för omtyckta, så priserna är ju nästan vansinniga i vissa fall. (som du säger, dom är som en Zundapp och en Nuffield är som en Monarped) <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nee men lika gla e ja för de
Jo liten å ettrig är den min lilla permobil dessutom soppasnål. Sitter en Kubota 3cyl diesel jag tankar en 20:a på hösten å den räcker hela vintern. Skopan placerar jag ute då tar traktorn ca 140x80 i golvyta i mitt garage inte mer än en normalstor snöslunga eller en packmoppe mao. så ngn motorvärmare har jag inte brytt mig om att montera
Har även hydrauliskt vertikalblad jordskopa å gafflar men det hade suttit fint med ett litet grävaggregat
<!-- </EdIndex> --></div>
Jo liten å ettrig är den min lilla permobil dessutom soppasnål. Sitter en Kubota 3cyl diesel jag tankar en 20:a på hösten å den räcker hela vintern. Skopan placerar jag ute då tar traktorn ca 140x80 i golvyta i mitt garage inte mer än en normalstor snöslunga eller en packmoppe mao. så ngn motorvärmare har jag inte brytt mig om att montera
Har även hydrauliskt vertikalblad jordskopa å gafflar men det hade suttit fint med ett litet grävaggregat
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm riktigt avis på din fina*snöleksak*doktorn..skulle haft en likadan det hade passat min garageinfart m.m..helt perfekt.. men tyvärr så styr ju plånboken..så det blir att plåga på med snöslungan i vinter oxå.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hur mycket lyfter din Doktorn? I kilon alltså.. <!-- </EdIndex> --></div>
Wow! En sån där skulle passa en bonnlurk som mig perfekt. Gräva lite diken och pyssla på, styra ut lite jordhögar och annat nödvändigtdr.novolette skrev:nee men lika gla e ja för de
Jo liten å ettrig är den min lilla permobil dessutom soppasnål. Sitter en Kubota 3cyl diesel jag tankar en 20:a på hösten å den räcker hela vintern. Skopan placerar jag ute då tar traktorn ca 140x80 i golvyta i mitt garage inte mer än en normalstor snöslunga eller en packmoppe mao. så ngn motorvärmare har jag inte brytt mig om att montera
Har även hydrauliskt vertikalblad jordskopa å gafflar men det hade suttit fint med ett litet grävaggregat
Hur mycket lyfter din Doktorn? I kilon alltså.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut som du sitter vid spakarna Braxmatte!
dr novolette,
Jaså, det är din egen??? Jag trodde det var jobbets Bobcat du lånat hem.
Just Bobcaten tror jag kan bli en kultgrej i framtiden eftersom de var pionjärer på kompaktmaskiner med universal utrustning. Jag känner inte till den begagnademarknaden alls men jag tror det är rätt mycket pengar i det du har. Jag betalade 20' för min BM422 för tre år sedan och då följde nytt batteri, nyligen bytta hyttfönster på sidorna, skopa, gafflar och nästan nya snökedjor. Det var plötsligt erbjudande från en äldre man som skulle lägga ner sin firma och jag tackade ja efter bara ha gått ett varv runt maskinen. Dagen efter stod den utanför med alltihop och jag fick bege mig till banken och sedan till honom för att betala. Det är en del småsaker som ska åtgärdas men tyvärr har jag inte börjat med än. Ja, så var det med det. <!-- </EdIndex> --></div>
dr novolette,
Jaså, det är din egen??? Jag trodde det var jobbets Bobcat du lånat hem.
Just Bobcaten tror jag kan bli en kultgrej i framtiden eftersom de var pionjärer på kompaktmaskiner med universal utrustning. Jag känner inte till den begagnademarknaden alls men jag tror det är rätt mycket pengar i det du har. Jag betalade 20' för min BM422 för tre år sedan och då följde nytt batteri, nyligen bytta hyttfönster på sidorna, skopa, gafflar och nästan nya snökedjor. Det var plötsligt erbjudande från en äldre man som skulle lägga ner sin firma och jag tackade ja efter bara ha gått ett varv runt maskinen. Dagen efter stod den utanför med alltihop och jag fick bege mig till banken och sedan till honom för att betala. Det är en del småsaker som ska åtgärdas men tyvärr har jag inte börjat med än. Ja, så var det med det. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ja min BobCat är min alldeles egna varken mer eller mindre (inte ens bankens ) Jag var å skulle hyra den på en maskinuthyrningsfirma sen frågade jag om han säljer ist. Så han ringde upp mig efter en vecka å sade att jag fick köpa den. Å tur var ju det eftersom dom är svåra å hitta i Norrland & man annars hade fått gorma som ett psyk för att kolla å även frakta hit den..
Jo nog är det väl hyffsat med pluring i en sån om man inte ska ha ett as med Briggs motor. Min är en -00'a med cirkus 1100 timmar på timern. Å är även den värsta av dom små sk. "Advantage serie" så den kostar väl en del men som alltid är det en priofråga tänkte jag å sålde Porschen.
hälsn./han som kör en 3000 kronors Duett som bruksbil sån e ja.. <!-- </EdIndex> --></div>
Det var ett rejält klipp att hitta en 422 för 20papp56:an skrev:Det ser ut som du sitter vid spakarna Braxmatte!
dr novolette,
Jaså, det är din egen??? Jag trodde det var jobbets Bobcat du lånat hem.
Just Bobcaten tror jag kan bli en kultgrej i framtiden eftersom de var pionjärer på kompaktmaskiner med universal utrustning. Jag känner inte till den begagnademarknaden alls men jag tror det är rätt mycket pengar i det du har. Jag betalade 20' för min BM422 för tre år sedan och då följde nytt batteri, nyligen bytta hyttfönster på sidorna, skopa, gafflar och nästan nya snökedjor. Det var plötsligt erbjudande från en äldre man som skulle lägga ner sin firma och jag tackade ja efter bara ha gått ett varv runt maskinen. Dagen efter stod den utanför med alltihop och jag fick bege mig till banken och sedan till honom för att betala. Det är en del småsaker som ska åtgärdas men tyvärr har jag inte börjat med än. Ja, så var det med det.
Ja min BobCat är min alldeles egna varken mer eller mindre (inte ens bankens ) Jag var å skulle hyra den på en maskinuthyrningsfirma sen frågade jag om han säljer ist. Så han ringde upp mig efter en vecka å sade att jag fick köpa den. Å tur var ju det eftersom dom är svåra å hitta i Norrland & man annars hade fått gorma som ett psyk för att kolla å även frakta hit den..
Jo nog är det väl hyffsat med pluring i en sån om man inte ska ha ett as med Briggs motor. Min är en -00'a med cirkus 1100 timmar på timern. Å är även den värsta av dom små sk. "Advantage serie" så den kostar väl en del men som alltid är det en priofråga tänkte jag å sålde Porschen.
hälsn./han som kör en 3000 kronors Duett som bruksbil sån e ja.. <!-- </EdIndex> --></div>