MCB Crescent 380

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Bennet
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 apr 2008, 23:00
Ort: Umeå/Lycksele
Kontakt:

MCB Crescent 380

Inlägg av Bennet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Vet att det här är ett mopedforum men någon kanske kan hjälpa mig med några frågor om en snöskoter.
Har köpt mig en MCB Crescent 380 från 1972 och är riktigt nöjd över köpet. Hittade åt på reaketsport.com en väldigt fin Broschyr över skotern som varit till nytta.
Vet att skotrarna producerades under åren 1969-1972 men undrar om någon vet hur många som producerades?
Är lite sugen på att fixa upp den och måla upp chassiet mm och undrar om någon vilket färg det är på chassiet. Undrar om dom kan ha tagigt samma blå färg som finns på någon av mopederna?
Några bilder på skönheten kan jag bjuda på
Bild BildBild
(klicka för större bild)[/quote] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->WOW! Grattis till fyndet! De är inte värst vanliga idag.
Jag ska kolla upp lite mer info och fakta åt dig om lack och annat. Återkommer! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är betecknad med färgerna orange/mörkblå. Färgen påminner mycket om Topper 1215 lacken Karolina blå. Se bild:
Bild


Bild

Hur många som producerads vet jag inte, men du kanske skulle prova att kontakta Nymans vänner. De kanske vet, trotts att de mest har info fram till 1963.

http://www.nymansuppsala.se/hemsidan/nymanbolagen.html <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Bennet
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 apr 2008, 23:00
Ort: Umeå/Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Bennet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska kolla upp färgen och se hur lik den är.
Ska även höra med nymans vänner om dom har lite info
Tack för hjälpen <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar