Vad i hela friden är detta?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Står det inte "NV 11 D" på övre raden ? <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jovisst står det NV-11D men vad det står för, får någon annan tyda

Aha nu trillade polleten ner tänk vad trög man kan vara.... NV
Är det en Nymans 11D kollade på Raketsports NV sida?
http://www.raketsport.com/nymans_mcb.htm

Isåfall bra mycket sportigare än en Drömbåge

Fast om man kollar så ser ju inte ramen lik ut eller?.... %¤"%"!&! så svårt detta är....föredrar faktisk lastbilar det är betydligt lättare att spåra. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ah, jag tyckte jag kände igen motorfästena. Vi har en NV 11 D fast med limpa. Modellen ska egentligen ha vanlig gummisadel.
Men ramen är och var stum på NV 11:orna. Märkligt, kan det ha varit en trial version?

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som jag skrev tidigare ,liket i skogen har altså ombyggd bakända, så som du säger Josefine så kan den ha gått på någon sorts tävlingar, cross eller enduro (Tillförlit), så nu vet vi att det är en NV11D Härligt när gåtorna löses. mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har kollat lite mer vad som hänt med bakändan, Den övre av hjulgafflarna har man böjt uppåt, den nedre har också böjts uppåt, sen har man svetsat fast en swing i den nedre framför hjulet. och dämparna sattes fast i den nya swingen och dom uppböjda hjulgafflarna :roll: :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns ett 2sidigt reportage i Classic Motor nr:11 2007, där man visar en NV11D som gått som trial. Den var däremot i original utförande. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar