OBS! Västeråsmarknad flyttad 24/11

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

OBS! Västeråsmarknad flyttad 24/11

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Västeråsmarknaden som skulle gå av stapeln i ABB-arena 24/11 är nu flyttad till gamla IKEA i Västerås.
Anledningen är att mattan som man lägger över isen är uthyrd till annan plats!
http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20121105/classic-motor-marknad-i-vasteras-den-24-november-ar-flyttad <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan nog bli riktigt bra att ha marknaden där istället för i den där f*rbannat kalla ishallen, sen att det finns betydligt bättre parkeringsmöjligheter där är väl också ett plus. <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Inlägg: 382
Blev medlem: 31 jul 2010, 23:00
Ort: Mellerud / Göteborg
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det lätt att hitta till nya stället?
Men att få lämna igloon låter bra, stod där första gången och sålde hela dagen å visste inte att man skulle stå på is :S <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjo skrev:Är det lätt att hitta till nya stället?
:D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bjo skrev:Är det lätt att hitta till nya stället?
Men att få lämna igloon låter bra, stod där första gången och sålde hela dagen å visste inte att man skulle stå på is :S
Inga problem. Ligger på hälla tillsammans med Ica Maxi, Toys R us, McDonalds m.m. I slutet av Västerås om du åker mot stockholm/uppsala. (På E18 d.v.s) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ändringar i planeringen. skulle åkt till funs syster i Borlänge men hon har blivit sjuk så det ställdes in så de blir Västerås o kika lite. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev fynd för mig idag!

Komplett E-type bakhjul, för 100kr! Säljaren visste nog inte vad det var. :roll:

Samt ett framhjul till en Yamaha RD125 (Enligt säljaren), med dubbelnock. Nya bromsar i den också! 400kr! :)

Sen träffade jag på Tture också, och fick köpa en äldre tank av honom till e-type. Så en givande dag för mig! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra fynd Rexxy! Önskar vi hade närmare till marknaderna <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->inga fynd förmin del. handtagsgummi i rött o gröt till broms och kopplingsgrepp för 40:- sen nån packning. så för min del va de ige givande. ganska ont om begagnade äldre delar tycker ja. men mkt nytt fanns de både NOS och kina! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra marknad, bra lokal, bra parkering och mýcket kul prylar att titta på.

Bild
Fin Mustang Mamba ram och gaffel med orginallacken kvar, pris 400:-

Bild
MCB Cross utan motor, blev såld direkt på morgonen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Nossebro Cykeltjänst har (om jag fattade honom rätt) köpt upp en massa utgångna artiklar från Duells och säljer dessa "alldeles för billigt"

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Några av dagens fynd...

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bilder på mina fynd.

Framhjulet hittade jag direkt på morgonen, var där kl 8 vid insläpp. Ska vara till en Yamaha RD125 enligt säljaren. 500kr ville han ha, 300kr bjöd ja. Vi möttes halvvägs, 400kr.

Bild


Bakhjulet till e-type. Var jag inte säker på att det var till e-type då jag köpte det. Tyckte det liknande, så jag chansade. 100kr ville han ha, jag prutade ner till 80kr. Då var den helt tom, inget drev eller bromssköld. Bara ryckutjämnaren.

Träffade sen på Pekka i Hallstamoppers, och jag frågade då var det var till. E-type sa han då, så då blev jag glad! Men då behövde jag ju resten till hjulet...

Hittade ingenting av det på marknaden, och tänkte lägga bud på grejerna som finns på tradera. Funderade då på om resten av grejerna kanske fanns där jag köpte hjulet. Så jag gick tillbaka och rotade igenom alla lådor. Men visst, där låg ju drevet med "drevsköld", bromssköld och bromsstopp! Frågade säljaren om det var grejerna till hjulet jag tidigare köpt. Han visste inte.. Testade då med ryckutjämnaren jag hade i fickan (Hade lämnat hjulet i bilen), japp den passade. Han sa då att jag kunde få dom för 20kr... :roll:

Komplett hjul för 100kr alltså! :D

Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Leego
Inlägg: 30
Blev medlem: 22 maj 2012, 23:00

Inlägg av Leego »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fynda en hel del grejor idag mycket bra marknad, sökte små delar och fann nästan allt förutom växelarmen till husqvarna 118cc
:D
En riktigt bra dag!!
Mvh kemo <!-- </EdIndex> --></div>
1135
Inlägg: 39
Blev medlem: 29 dec 2008, 00:00
Ort: Grovsta N-tälje
Kontakt:

Inlägg av 1135 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uj! En Suzuki T125! Vad var det för prislapp på den? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Puchgrejor

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyckte också det var en bra marknad. Hittade 4 st NOS Puch reservdelskataloger. Säljaren ville bara ha 100 kr st, så jag köpte alla. Lite ovanligt att de är helt nya, med omslagspappret runt. Alla var nr M12 så jag får väl byta bort dem eftersom. Hittade också lite luftburkar, nån pakethållare och lite annat.
Det slank också ned en fin Burk med Cresentlack, ser väldigt mycket ut som 50- tal på stilen, men vad vet jag. Färg nr 5100 Lila. Den hamnar i Raketsportlådan på kontoret.
Vi hade kul mellan 08-11. Hade också med lite diverse som folk skulle hämta, så jag fick springa ut på parkeringen ibland. Tyvärr glömde jag Cobras telefonnr hemma, så jag lyckades inte leverera till Smedjebacken. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Puchgrejor

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Caddylasse skrev: Det slank också ned en fin Burk med Cresentlack, ser väldigt mycket ut som 50- tal på stilen, men vad vet jag. Färg nr 5100 Lila. Den hamnar i Raketsportlådan på kontoret.
[high5] Perfekt!

Vilka fynd du gjorde, 100 kr styck är ingenting för nya reservdelskataloger. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar