Veteranmarknad i Backamo

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Veteranmarknad i Backamo

Inlägg av Johan Lat »

Var på Backamo veteranmarknad idag, väldigt fint väder, mycket säljare och även mycket besökare. Gjorde en del fynd också och det är ju trevligt också, en del bra att ha grejer runt 500:- för hela högen. Två sadlar, en till Mustang och en till flaka, ett kedjeskydd till Mamba, en NOS kolv till Zündapp, ett stag till bakskärm flaka NOS, kåpskruv med lås och gummigenomföringar till lykthus Zündapp, rambågar Zündapp och bästa köpet tror jag en flaka tank för en tia.

Veteranmarknader som är bra är verkligen trevligt att traska runt på mistick_yes.gif

Bild
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Veteranmarknad i Backamo

Inlägg av HSE »

Var också där men köpte faktiskt inget. För höga priser på det jag ville ha för att jag skulle slå till.
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Re: Veteranmarknad i Backamo

Inlägg av JanneHagnell »

Och om en vecka är det Nossebro!! mistick_yes.gif
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Veteranmarknad i Backamo

Inlägg av 56:an »

HSE skrev:Var också där men köpte faktiskt inget. För höga priser på det jag ville ha för att jag skulle slå till.
hmm... felaktig inställning skulle jag nog vilja säja... :hmm:
.... eller kanske förlorad jaktinsktinkt :roll:
Jag är nog mer inne på Johans stil och det var ju också han som gjorde fynden mistick_yes.gif
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Veteranmarknad i Backamo

Inlägg av HSE »

56:an skrev:
HSE skrev:Var också där men köpte faktiskt inget. För höga priser på det jag ville ha för att jag skulle slå till.
hmm... felaktig inställning skulle jag nog vilja säja... :hmm:
.... eller kanske förlorad jaktinsktinkt :roll:
Jag är nog mer inne på Johans stil och det var ju också han som gjorde fynden mistick_yes.gif
Var väl inte direkt på hugget, att frugan var med dämpade nog habegäret på något vis :D Men de den säljare jag försökte förhandla sade att det är Traderapris, jag följer bara dessa och är lite billigare... Kan inte säga att jag gillar om Tradera skall beställa prissättningen på marknaderna.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Veteranmarknad i Backamo

Inlägg av erlan »

HSE skrev:
56:an skrev:
HSE skrev:Var också där men köpte faktiskt inget. För höga priser på det jag ville ha för att jag skulle slå till.
hmm... felaktig inställning skulle jag nog vilja säja... :hmm:
.... eller kanske förlorad jaktinsktinkt :roll:
Jag är nog mer inne på Johans stil och det var ju också han som gjorde fynden mistick_yes.gif
Var väl inte direkt på hugget, att frugan var med dämpade nog habegäret på något vis :D Men de den säljare jag försökte förhandla sade att det är Traderapris, jag följer bara dessa och är lite billigare... Kan inte säga att jag gillar om Tradera skall beställa prissättningen på marknaderna.
dom säljarna brukar väl ha rätt låg omsättning på sina grejor. där köper man ju bara det man verkligen behöver till det projekt man håller på med nu. det är ju när man hittar prylarna billigare än vanligt som man inte vill gå förbi. det är ju då man vill passa på.

sen finns det väl ett gäng som åker och säljer på marknader bara för att få komma dit kvällen innan, och jaga det dom själva behöver.
där kan det ju vara mindre viktigt att få sälja.

erlan
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Veteranmarknad i Backamo

Inlägg av HSE »

Han hade onekligen koll på priset. En snabb sökning på nätet gav två objekt, ett till samma pris och ett 100 kr billigare. Sedan tillkommer ju frakten.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Veteranmarknad i Backamo

Inlägg av Lolalola »

Jag fyndade loss ordentligt. Inga större grejor men det blev ett par stötdämpare, ett styre och lite annat plock. Sidokåpor till en Rex Comet som jag inte har skaffat mig ännu och sånt där som är bra att ha på hyllan. Jag fick gå till bilen och tömma bagen två gånger.

Men däck var fasligt dyrt på vissa bord... där man väl låtit sig inspireras av Tradera. 575 spänn för ett Metzeler 3,00-17 och en ockrare försökte med hiskeliga 600:- för vanliga Mitas 3.00-19 på ett annat ställe. :roll:

Någon som frågade vad Moppehörnan ville ha för sin Sears förresten?

Bild
Skriv svar