Lohärad 4juli

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Lohärad 4juli

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tips om mopperally.
Kopierat från http://www.moppe.se/Evenemang%20startsida.htm

Norrtälje 4 juli Lohäradsrallyt

Ett trevligt och årligt återkommende mopperally i Lohäradsbygden utanför Norrtälje. Startavgift 75:- och då ingår förtäring.

Mer info: Ingemar Ericsson 0176-19224 0176-19224 eller 070-58282250 <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klart vi ska åka i Lohärad, hoppas på lika fint väder som förrA ÅRET . :D <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag med :D , Fast iår kör jag en veteranmoped och inte en tråkig K50 som förra året :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag såg din Compact idag, men inte dig :D <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte lägga in några bilder här från dagens Lohäradsåkning med viktoriaklubben och hembygdsföreningen som arrangörer.

En snygg REX
Bild

Vi som kör dubbelpipigt :D
Bild

Snygg dekal
Bild

En sån fläktkåpa har jag ligger, nu vet man var den ska sitta :wink:
Bild

Någon mystisk ryssmoppe tror jag, men kolla in den moderna JLO motorn
Bild

Klart att puck pakket måste ha egen service med sig när dom ska ut :P
Bild

Snygg hastighetsmätare
Bild

Fyndskick, med alla plåtarna, endast tvättad och oljebyte är gjort åt den
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, jag kollade efter dig tompa men såg dig inte, fast du kanske hörde när jag kom vid varp-kastningen eftersom jag hade tappat den sprillans nya ljuddämparen, när jag skulle montera tillbaka den skar jag mig på kedjeskyddet (blödde dom sa*an, blev ett nöd-plåster av lönn-löv och ett buntband) som jag lagt i ryggsäcken eftersom jag tappade det påväg till rallyt, så jag sket i ljuddämparen och körde utan för att hinna ikapp alla andra. och sen får man inte glömma att ungefär 500meter hemifrån påväg till rallyt gick ju kedjelåset sönder (men en vänlig själ åkte hem till sig och hämtade ett) och jag tappade kedjan massa gånger innan jag kom fram eftersom kedjespännaren gått sönder också men det löste sig ändå.
Den dagen var inte den roligaste kan man ju säga :( <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Där vid dom tvåpipiga.... det är väl inte du som står där och kliar dig i .....? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej det är det inte, det är jag som fotar...
Först blev jag påkörd av den röda piggaion när jag försökte ta kort rakt bakifrån, tjejen drog in kopplingshandtaget, då går vist lågväxeln i på dom där.

Sen kom rövkliaren och skulle absolut stå ivägen för ett bättre kort :D <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fler bilder och en filmsnutt finns här
http://www.veteranmopeder.com/bilder/moppe%20rundor/Loharad_100704/album_1.html <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar