Classic Motor Marknad i Västerås 18 Februari

Tipsa om rallyn, träffar, marknader m.m.
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8500kr för den blå 2000ingen var lite för dyrt för mig <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Inlägg: 371
Blev medlem: 01 feb 2009, 00:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:8500kr för den blå 2000ingen var lite för dyrt för mig
8000 blankt när jag frågade, för dyrt för mig det med. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->KS50´n med stora frambromsen blev såld direkt på morgonen för 4000:- <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Cobra5000 skrev:KS50´n med stora frambromsen blev såld direkt på morgonen för 4000:-
Det var ett bra pris <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Allting är relativt, jag kan inte låta bli att le när jag läser om stora marknader som inte uppskattats. Vill ni veta hur våran stora vintermarknad ser ut? 15 säljare i en liten bygdegård :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Hur fasiken kan man kalla denna marknad för en skitmarknad..
Jag ser då på dom foton som togs att det är faan så mycket gott å blandat där :idea:
Rena hjulafton kan man ju säga - grattis till er alla som fick bevista denna guldmarknad...
Jag tror nog att utbudet var helt till belåtenhet men kanske inte passade var mans börs staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var många proffssäljare, som säljer nya grejor. Inte så många tömma garaget typer, som ju oftast är roligare. Tror att de oftare finns på utemarknader ?
För oss som minns Södertäljemarknaden på 70 och 80 talet så är ju naturligtvis alla dagens marknader lite tråkiga, men lite kul fanns det ju, dessutom är det ju roligt att tjata lite med folk. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag är alla upplysta om vad som är värt pengar och vad som är rent skräp.
Dom evenemang där det säljs mopedrelaterat är till för dom som gör superrenoveringar och kanske har ett par moppar som ska färdigställas,
dom köparna betalar gärna vad som begärs om det är delar som letats i några år :idea:
Men den som har ett större gäng renoveringsobjekt letar efter fynden där gubben har "lämnat in" å kärringa säljer ut grejerna på ett gammalt folketshusbord.
Jag har ju sålt en o annan moped/mopedpryl genom årens lopp men
måste säga att dom flesta vill tro på förtida arv, men så turligt
då att det finns en o annan som är redo att betala vad grejer är värda,
för det finns ju en viss prisbild vad det gäller mopedrelaterat. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo nog skulle man tycka det var kul att komma ut på nån marknad...de växer då inte på träd här tyvärr.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Caddylasse skrev:Det var många proffssäljare, som säljer nya grejor. Inte så många tömma garaget typer, som ju oftast är roligare. Tror att de oftare finns på utemarknader ?
Problemet är väl det att få garagestädare är beredda att betalar 750:- för en 3 x 6 meters säljruta som det nu kostade i ABB Arena.
Sen är det väl så att de flesta saker med "rätt" pris/skick redan är köpta av andra handlare före publikinsläppet, därav kanske inomhusmarknaderna upplevs som mera svårfyndade. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag fyndade en top-racing stake för 150:- (ny i kartong) :D
sen försökte jag lura av Jim Lundberg en osignerad TVÅTAKTSBOK (han har väl klottrat i alla) Men det gick inge vidare :cry:
Han ville höra lite munspel men tyvärr hade jag lämnat dom hemma :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Jag fyndade en top-racing stake för 150:- (ny i kartong) :D
sen försökte jag lura av Jim Lundberg en osignerad TVÅTAKTSBOK (han har väl klottrat i alla) Men det gick inge vidare :cry:
Han ville höra lite munspel men tyvärr hade jag lämnat dom hemma :twisted:
Oj vilket fynd!
Synd att du inte hade med det, det hade varit skoj om du börjat lira på arenan. :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Cobra5000 skrev:
Caddylasse skrev:Det var många proffssäljare, som säljer nya grejor. Inte så många tömma garaget typer, som ju oftast är roligare. Tror att de oftare finns på utemarknader ?
Problemet är väl det att få garagestädare är beredda att betalar 750:- för en 3 x 6 meters säljruta som det nu kostade i ABB Arena.
Sen är det väl så att de flesta saker med "rätt" pris/skick redan är köpta av andra handlare före publikinsläppet, därav kanske inomhusmarknaderna upplevs som mera svårfyndade.
Det finns nog mer garagestädare ute på sommarmarknaderna.
Men det stora fynden blir nog mer och mer sällsynta, då de flesta vill tjäna så mycket pengar som möjligt och väljer att sälja på tradera istället. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar