Det var ju ett bra köp! Den röda Compacten så fin ut. <!-- </EdIndex> --></div>Johan Lat skrev:Köpte en liten laddning med moppe delar. En MT5:a sen nästan tre Compakter och en massa motordelar till Sachs.
Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
FRÄNT
<!-- </EdIndex> --></div>
2002 Tii eller Ti-LuxLolalola skrev:Jag slog till på den här för ett par veckor sen. Det är tur att alla mopparna är färdiga för det var fan en sån tid det tar att får den i körbart skick. Den har stått i över trettio år så det har hunnit bli en del.

Den är faktiskt svensk men på den tiden när gubbar ställde av så tog dom ju ofta med sig hela skylten upp till länstyrelsen så jag har fått beställa en ny. Lite synd tycker jag men annars så är den alldeles förvånasvärt lättrostad. Ingenting före besiktningen utan det är bara kosmetiskt alltsammans, men allt annat är ju kass. Nästan varenda damask och gummibussning har torkat sönder, men det gör ingenting för jag har en annan bil att plocka från. En lite nyare med bättre och grövre axlar, plus att det satt/sitter en hel del nytt på den.Raketaren skrev: de där BMW na är faktiskt riktigt fräna...en importare ser ja ju ...men den blir en trevlig bil att åka i när du renoverat..mycket rost eller?

2000 vanlig... men väldigt nära Ti-utrustad. Jag har varvräknaren och 320-motor från -76Lasse väss skrev: 2002 Tii eller Ti-LuxFRÄNT

-
Inte direkt köp! (har fått den)
Mopen har stått i 15 år den är provstartad men den gick så dåligt så ingen ville taitur med den. Så jag fick den om jag ville ha den tyckte synd om yamahan
så jag tog hem den . Rengjorde tanken,förgasaren men den gick lika dålikt ändå
bytte stift sen gick den klock rent . den går bra 45km orginal
så nu blev det en yamaha i moped familjen (konstigt blev de! <!-- </EdIndex> --></div>

Mopen har stått i 15 år den är provstartad men den gick så dåligt så ingen ville taitur med den. Så jag fick den om jag ville ha den tyckte synd om yamahan
så jag tog hem den . Rengjorde tanken,förgasaren men den gick lika dålikt ändå
bytte stift sen gick den klock rent . den går bra 45km orginal

så nu blev det en yamaha i moped familjen (konstigt blev de! <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
Ja de är inte dumma alls, 2,5ps från fabrik är ju inte så tokigt heller. mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>Amarace skrev:Åhh, en sån Ilo vill jag ha, tycker det är riktigt läckert med magnapullstart (och ja, jag tycker det heter så).
Skulle bli så bra på Partner'n istället för att ha en Saxonette där.
Please consider the environment before printing this message.
Fungerar mycket bra även på 2-hjuliga fordon, såg jag igår....Patrik skrev:Ja de är inte dumma alls, 2,5ps från fabrik är ju inte så tokigt heller. mvh PatrikAmarace skrev:Åhh, en sån Ilo vill jag ha, tycker det är riktigt läckert med magnapullstart (och ja, jag tycker det heter så).

De på ICA som står i paketutlämningen behöver inte springa på gym så ofta iaf då de får hantera ett och annat tungt paket åt en.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Ja absolut, det var ju jag som plockade hem den med och även den var ju specad till 2.5ps å det känns ju att det är riktiga fabrikshästar å inte några klena Hobbexhästkrafter.Frolzon skrev:
Fungerar mycket bra även på 2-hjuliga fordon, såg jag igår....

Please consider the environment before printing this message.
- Lasse väss
- Forumsponsor
Morgonens inköpsrunda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg en annons på Blocket i morse
Monarsccotern, å så hade han en Florida oxo 
Så nu har jag lite pyssel igen
Redan i detta skede har jag beslutat att Monarscootern ska bli en äkta "Ratbike"

Redan i detta skede har jag beslutat att Monarscootern ska bli en äkta "Ratbike"

-
- ZVEZDA M50
Funkade ypperligt, med "originaldrevning" och dåligt pumpat bakdäck så gjorde moppen 43 km/h, branta uppförbackar innebar en OBETYDLIG sänkning av farten. Stark o smidig! <!-- </EdIndex> --></div>
Hej!Frolzon skrev:Fungerar mycket bra även på 2-hjuliga fordon, såg jag igår....Patrik skrev:Ja de är inte dumma alls, 2,5ps från fabrik är ju inte så tokigt heller. mvh PatrikAmarace skrev:Åhh, en sån Ilo vill jag ha, tycker det är riktigt läckert med magnapullstart (och ja, jag tycker det heter så).
Funkade ypperligt, med "originaldrevning" och dåligt pumpat bakdäck så gjorde moppen 43 km/h, branta uppförbackar innebar en OBETYDLIG sänkning av farten. Stark o smidig! <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Morgonens inköpsrunda
Behåller du JLO- motorn eller byter du motorfästen? <!-- </EdIndex> --></div>
Se där, mera skruvning. Kul.Lasse väss skrev:Såg en annons på Blocket i morseMonarsccotern, å så hade han en Florida oxo
Behåller du JLO- motorn eller byter du motorfästen? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oregonian_congratulations.gif Lasse till två härliga fynd....
ska bli kul att se två nya renoveringstrådar nu.. 
blir en härlig ratbike av monarscooten...men int fanken tänker du väl byta bor kvalitetsmotorn som sitter på den...ILO is a big king..
vad blir det av floridan? en orange skönhet eller? <!-- </EdIndex> --></div>

blir en härlig ratbike av monarscooten...men int fanken tänker du väl byta bor kvalitetsmotorn som sitter på den...ILO is a big king..

vad blir det av floridan? en orange skönhet eller? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...