3-växlat är inte vanligt,så det är bara att gratulera.Årsmodell brukar stå på motorns typskylt på 50-talarna.
Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Jaha... Originalskicksmopeder är ju definitivt min grej... Den där skulle jag faktiskt kunna tänka mig även om 50SS sågs lite som ett skämt när man var femton. En femtonårsmoppe ja, men inget som imponerade.
I dag är det helt annorlunda och dom mopparna har nog blivit lite kult ändå. Säkert för många minns dom och så är det mer doningar än dom andra i programmet som fanns då. "Man köper en 50SS för vad dom kan bli" eller vad där stod i reklamen...
Mopeden ser inte omlackad ut och svart var inte den vanligaste färgen heller så du har säkert gjort en god eller mycket god affär. Vad begärde dom för moppen och hur många minuter hann annonsen vara ute?

Nej, stog utanför en sommarstuga på Vätö och skräpade. Så min svågerSachsMekarn skrev:Testo hittade du den här i närheten? Tycker jag känner igen den från en Blocket annons.
som vet att jag gillar moppar gav ett bud och körde hem den till mig!
Sådana enkla affärer är toppen!
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Färgen är väl ebenholtzsvart tror jag. Jag Trodde också att den var omlackad när jag såg annonsen men det ser då inte ut som det på mopeden. bör väl vara en någorlunda udda färg. Man ser ju mest bara röda. Jag kan meddela att jag ringde på annonsen efter att den varit ute på blocket i 4 minuter och jag betalade 3000:-. Det ringde tydligen omkring 10 personer efter mig och även nån från kalmar. Har velat ha en 50ss sedan jag var 15 och fick blodad tand för veteranmopeder.56:an skrev:Jaha... Originalskicksmopeder är ju definitivt min grej... Den där skulle jag faktiskt kunna tänka mig även om 50SS sågs lite som ett skämt när man var femton. En femtonårsmoppe ja, men inget som imponerade.
I dag är det helt annorlunda och dom mopparna har nog blivit lite kult ändå. Säkert för många minns dom och så är det mer doningar än dom andra i programmet som fanns då. "Man köper en 50SS för vad dom kan bli" eller vad där stod i reklamen...
Mopeden ser inte omlackad ut och svart var inte den vanligaste färgen heller så du har säkert gjort en god eller mycket god affär. Vad begärde dom för moppen och hur många minuter hann annonsen vara ute?
Grattis Testo, gillar moppen, du har väl dessutom kört DBS förut ?
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Re: Monarscooter med 3vxl Ilo
Något är dock fel i motorn. Ska kolla upp den i helgen om tid medges. Baujahr 1957 står det på skylten. Jag har aldrig haft en moped med Ilo G50-motor förut, är det något att ha?

Re: Monarscooter med 3vxl Ilo
Nej bara skitbryggaren skrev: Jag har aldrig haft en moped med Ilo G50-motor förut, är det något att ha?

Jag kan komma och hämta den så slipper du besväret att åka till soptippen med den

Låter näst intill alldeles för bra för och vara santNRoos skrev:.... Jag kan meddela att jag ringde på annonsen efter att den varit ute på blocket i 4 minuter och jag betalade 3000:-. Det ringde tydligen omkring 10 personer efter mig och även nån från kalmar. Har velat ha en 50ss sedan jag var 15 och fick blodad tand för veteranmopeder.

Jag fyndade den där Crescent Raketsporten med Flinta motor i patinerat originalskick för drygt ett år sedan och det förgyller ju tillvaron när det blir nåt sånt någon gång emellanåt...

Det är ju en trevlig känsla som man fylls av när man fyndar. Jag var rädd ända tills jag ringde upp säljaren dagen efter för att bekräfta att det fortfarande var jag som skulle få köpa mopeden. Det har hänt fler än en gång att man har haft första tjing på en moped och sedan blivit överbjuden någon futtig krona av någon annan i kön.56:an skrev:Låter näst intill alldeles för bra för och vara santNRoos skrev:.... Jag kan meddela att jag ringde på annonsen efter att den varit ute på blocket i 4 minuter och jag betalade 3000:-. Det ringde tydligen omkring 10 personer efter mig och även nån från kalmar. Har velat ha en 50ss sedan jag var 15 och fick blodad tand för veteranmopeder.men i brist på motsägande uppgifter får jag gratulera till fyndet och tror den här 50SS:en kommer i rätta motorhänder
![]()
Jag fyndade den där Crescent Raketsporten med Flinta motor i patinerat originalskick för drygt ett år sedan och det förgyller ju tillvaron när det blir nåt sånt någon gång emellanåt...