Jo, det gör det. Jag hade nog gjort nåt sånt för och kunna behålla originalhjulet
Det sätts dit för mycket nytt på gamla mopeder och originalbitarna försvinner på vägen.
De repareras som vilket begagnat motorfordon som helst.
Trist tycker jag
Ja, men nu är det så att denna fälg är i princip omöjlig att laga, vid sista smällen nu så sprack den upp vid rosthålen, dessutom är den på väg att dela sig på fler ställen
Lasse väss skrev:Ja, men nu är det så att denna fälg är i princip omöjlig att laga, vid sista smällen nu så sprack den upp vid rosthålen, dessutom är den på väg att dela sig på fler ställen
Kan kolla i kökkenmöddingen längst in i boden, har ett svagt minne av en 24" fälg från en autoped (röd) kan bli din för fraktkostnaden. pmá i s f.
Lasse väss skrev:Ja, men nu är det så att denna fälg är i princip omöjlig att laga, vid sista smällen nu så sprack den upp vid rosthålen, dessutom är den på väg att dela sig på fler ställen
Kan kolla i kökkenmöddingen längst in i boden, har ett svagt minne av en 24" fälg från en autoped (röd) kan bli din för fraktkostnaden. pmá i s f.
Var på en klent besökt bokloppis och fyndade lite till vinterns myskvällar med läsning jägerte & varma mackor
En hundralapp för detta plus fem V G Lucky Luke album är väl ok? Högen till höger hade bantat pluskan med nära ett t med frakt om de inhandlats från nät antikvariat
pangerva skrev:Det kom en liten låda från VRM idag
Brytarlöst 12V till JLO. Ska bli skoj och se om det blir bra och helst ger något.
Passar det både med och motsols?
Kanske vore nåt till fp50
Passar med- och motsolsrotation.
Var i kontakt med Roffe (VRM) idag och fick ett mycket trevligt bemötande då jag hade undringar angående montaget.
Nu är det i alla fall lite på gång med min 3-pet. Aggepillad fladdermus, Rito-vev och HPI-tändning. NOS remhjul och lameller samt ny synchroflexrem.
Förväntningarna är minst sagt höga.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60