Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Det är lustigt att en fin MC är billigt jämfört med en fin moped. Antar att det är för att det är mer regelverk med MC kort mm.
Ja, för en 8-12000 får man en rätt hyfsad äldre japsare. Det är ju riktigt mycket för pengarna jämfört med en moped, Särskilt Zündapp har ju löjliga priser. Synd att man inte är intresserad av en japshoj, dom äldre hojar jag gillar är naturligtvis äckligt dyra 

Köpte en Skoterett förra helgen.....tog 1 dag så övertog sambon den av mig....

/ Thomas
Crescent Skoterett 3vxl
Yamaha FS1
Zündapp CX50 -81
Zündapp C50 Super -74
Zündapp CS50
Combinette -59
Crescent Skoterett 3vxl
Yamaha FS1
Zündapp CX50 -81
Zündapp C50 Super -74
Zündapp CS50
Combinette -59
Hej.
Vart på min första veteranmarknad i dag i mina trakter runt Falkenberg, en trevlig upplevelse..
Hittade lite grejor som jag tror mig få användning för framöver, bla annat så köpte jag en bromssköld, Leleu 120 mm där det var ingjutet i skölden " MONARK " gör det det på flera varianter av sköldar ?
Det märks att vi rör oss i Monark/MCB trakter ( Varberg ) för det finns otroliga skatter runt omkring ståendes
..
Såldes en hel del NOS grejor med, nya Nymansnav med sköld 100:-
Ny NOS swing till 1209 100:- mm, mm
En 2000 med 4 vxl, 60cc
en NOS styrkrona till Gilera ( TT Ture, behöver du ? )
Den killen som sålde detta vet jag vem det är då han är bilburen ( raggare ) som jag och han har en del av dessa grejorna kvar..
En helt annan grej.
Jag äger tre maskiner som stod i produktionen på Monark i Varberg ( onödig information kanske, men kul )..
Mvh
Stefan
Vart på min första veteranmarknad i dag i mina trakter runt Falkenberg, en trevlig upplevelse..
Hittade lite grejor som jag tror mig få användning för framöver, bla annat så köpte jag en bromssköld, Leleu 120 mm där det var ingjutet i skölden " MONARK " gör det det på flera varianter av sköldar ?
Det märks att vi rör oss i Monark/MCB trakter ( Varberg ) för det finns otroliga skatter runt omkring ståendes

Såldes en hel del NOS grejor med, nya Nymansnav med sköld 100:-
Ny NOS swing till 1209 100:- mm, mm
En 2000 med 4 vxl, 60cc
en NOS styrkrona till Gilera ( TT Ture, behöver du ? )
Den killen som sålde detta vet jag vem det är då han är bilburen ( raggare ) som jag och han har en del av dessa grejorna kvar..
En helt annan grej.
Jag äger tre maskiner som stod i produktionen på Monark i Varberg ( onödig information kanske, men kul )..
Mvh
Stefan
-
- Kontakt:
vad kostade 2000ingen skicka gärna pm hälsn cobra
Vänster framlampa gick sönder när jag körde över en järnvägsövergång härom morgonen så jag fick köpt några nya lampor.

/ P

/ P
- zappafan
- Forumsponsor
Är inte H7 en skitlampa? (som går sönder oftare än andra..)
Nja, för min del så är det nog första gången jag köper nya för sist det gick sönder någon H7 lampa fick jag ett par begagnade lampor av min bror å jag har ändå kört snudd på 11 000 mil med bilen nu.zappafan skrev:(som går sönder oftare än andra..)
45:- st för "tjingtjong H7" på Biltema men vill man ha något riktigt fabrikat(å det vill man ju) kostar de lätt 400-500:- för 4st nya..
/ P
Jag tycker då att dom håller sämre än H4. Och jag har provat olika fabrikat, Philips, Osram, GE, m.m
En DBS med Betor-gaffel och 5vx S-motor. Slag och borr är 48 mm (85 CC).
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det blev en BMW idag 

Oki, annars tycker jag mina sealed beam på min Chrysler verkar hålla bra också.Hasse skrev:Jag tycker då att dom håller sämre än H4. Och jag har provat olika fabrikat, Philips, Osram, GE, m.m

/ Patrik
Stråladepnilz skrev:Det blev en BMW idag

Visst är det en F650 med Rotax snurra?
Jo det stämmer en Tysk motorcykel monterad i Italien och Österikisk snurra! Vad kan gå fel?Hasse skrev:Stråladepnilz skrev:Det blev en BMW idag
Äntligen har du vuxit upp du också
![]()
Visst är det en F650 med Rotax snurra?

Tydligen insugnings gummit måste bytasl

Ok, fast gummi är ju en färskvara så det är ju inget ovanligt.
Det blir ju inget oönskat av ett sprucket sånt i alla fall
Det blir ju inget oönskat av ett sprucket sånt i alla fall