Vad är rätt pris på en moped???

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Vad är rätt pris på en moped???

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mopedpriserna åker berg & dalbana, ena dagen så kan man köpa en Puch Florida i bra bruksskick för 5000:- å sen veckan efter så är samma moped till salu för 10000:- Hmmm skumt....
Kanske det är så enkelt att säljarna och köparna helt enkelt styr riktpriserna på mopeder....
Å du Affe - Jag håller en planka och kanske flyttar runt lite spik åt Doktorn uti hans garagebygge emellanåt....Å helt utan eksem.....vad jag kan se iaf...hehe.
Mvh Grannen till Dr Nåvvis <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va kul att du får assistera doktorn i hans byggprojekt, sånt tror jag int heller att man får eksem av, möjligtvis att man ska ha munskydd ( för dammmet) :drunken: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet folk som inte har intresse och ingen kunskap om mopeder, men som som köper och säljer för att få lite extra klirr i kassan.
Då stiger priserna rejält... Trist för samlare och entusiaster för det blir svårare att göra bra affärer.
Man kan ibland se samma moppe säljas igen några 1000-lappar dyrare bara timmar efter annonsen tagits bort.
Stiger priserna på mopederna så stiger reservdelsvärdet också.

Men visst finns det vissa svåra modeller som är värd riktigt mycket, men de är sällan det är dom som trissas i priserna, utan bra det är bruksmaskiner som inte ska behöva kosta så mycket. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Rätt pris" är när både säljaren och köparen är nöjda...
...undrar om det sålts någon moppe till "rätt pris" med tanke på det!? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Att köpa och sälja

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag sålde en moped för någon tid sedan där både jag som säljare
och mannen som köpte mopeden var nöjd så jag har faktiskt
hör och häpna,,,varit med om detta med rätt pris.
Har lite mopedjox i bodan som kanske kommer att bli till salu framöver.
Vem vet.
Kul att höra ifrån dig Alf-Johan - kör du nå moppe eller skruvar du bara?
//Mvh Grannen till Dr Nåvvis <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du sålde en motor också där köparen var nöjd!! Till mångas förvåning kör jag faktiskt lite varje dag, om det så bara är till ICA, för tillfället har jag ont i ryggen så det blir ingetdera, så det är lite lagom av allt, sålde ju sukan så nu får Crescenten ganska mycket omtyckning. ha det så bra . mvh Alf-Johan <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar