Saxonette motor bytes mot sachs 2 hand växel

Mr_pekka
Inlägg: 30
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Stenungsund

Saxonette motor bytes mot sachs 2 hand växel

Inlägg av Mr_pekka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Saxonette motor bytes mot sachs 2 hand växel

Motorn i ok skick, renoverad förgasare , känns ok ilager osv. Har alldrig startat den men det finns gnista, den kommer troligen från en "invalid chopper" då den är automatväxlad med snörstart.

bytes mot en handväxlad sachs motor i likvärdigt skick (EJ trampor!!)

mvh Per

Motorn finns ca en mil utanför stenungsund <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag som behöver en Saxonette :(
Tyvärr har jag bara en kickmotor som är helt otestad, inte en aning om hur den är då den ingick i en bytesaffär (och har inget drev eller svänghjulskåpa heller) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Drev finns hur många som helst men svänghjulskåpa är värre. Har själv sökt på Tradera efter en sådan men dom blir ofta rätt dyra och oftast är dom inte särkskilt bra heller.... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Mr_pekka
Inlägg: 30
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Stenungsund

Inlägg av Mr_pekka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okeej . jag är ute efter en motor med kick och 2hands växel :D , ta en titt på din motor och återkom :) ,kolla om den har gnista och om den känns bra i lagren osv isåfall kan det ev vara intresant, lite renovering kan jag leva med :wink: En svänghjulskåpa kostar 450 Ny.

mvh per <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det känns inget nämnvärt glapp i vevstake eller vevaxel, drevaxelns krysskilsspår har nån gång varit glappt, kicken fjädrar inte tillbaka som den ska (men fungerar).
TÄndning sitter inte där nu, så det måste jag sätta dit, men den har jag liggandes fungerande.

Har tyvärr ingen förgasare till den heller.

Summa summarum, den är inte mer än bruksskick som mest. Och jag kan inte garantera nåt alls eftersom jag aldrig använt den (skulle ha till min NMV Partner, men motorn sitter på höger sida där, så man kan inte kicka då, därför behöver jag en automat).

Edit, OM den är intressant kan jag ta lite bilder på den och skicka i ett PM. <!-- </EdIndex> --></div>
Mr_pekka
Inlägg: 30
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Stenungsund

Inlägg av Mr_pekka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
Usäkta att jag har dröjt :oops:
så ser min motor ut ,
man kan väl säga att jag vet ungefär lika mycket om min motor då jag ej har startat den men den känns som sagt ok.

så det ser ut att kunna bli ett bra byte :)
släng gärna upp en bild om du har :D

Mvh Per <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har lite mycket just nu, men ska försöka få till en bild nån kväll här framöver så får du ett PM då så fortsätter vi diskussionen där :) <!-- </EdIndex> --></div>
Mr_pekka
Inlägg: 30
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Stenungsund

Inlägg av Mr_pekka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okeej, låter bra :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar