Berini påhängare (även BFC av stort intresse!)

MagnusBj

Berini påhängare (även BFC av stort intresse!)

Inlägg av MagnusBj »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Letar efter en Berini påhängare i gott skick.

http://mo-ped.se/brommers/berini13.htm
Bild

Gärna i Sthlm med omnejd så man kan åka förbi och titta/hämta, annars är det väl bussgods som gäller.

Pris... Har sett priser mellan 2000:- till 3500:- beroende på skick. Men alla erbjudanden (renoverat eller renov-objekt) är av intresse.

-Tack på förhand för erbjudanden och ev tips :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får nog räkna på en fraktprisbild kring 400-600:- <!-- </EdIndex> --></div>
MagnusBj

Inlägg av MagnusBj »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:Du får nog räkna på en fraktprisbild kring 400-600:-
Helt säkert. Dyrt, men det tickar iväg rätt snabbt med milkostnad på bilen också om det blir en längre resa... Så därför hoppas jag så klart på att få napp i mina hemtrakter :D *hoppas* <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

MagnusBj skrev:
Helt säkert. Dyrt, men det tickar iväg rätt snabbt med milkostnad på bilen också om det blir en längre resa... Så därför hoppas jag så klart på att få napp i mina hemtrakter :D *hoppas*
Jag tycker det är helt överkomligt med tanke på att man får hem en moped 8) <!-- </EdIndex> --></div>
MagnusBj

Inlägg av MagnusBj »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte vad jag söker, men kanske ett tips till någon annan.
En Vicky till salu på tradera (finns i Lyckeby, och beskedliga 149:- i frakt med DHL):
http://www.tradera.com/viktoria-pahangsmotor-auktion_100704_148481129

Såg också en Berini på blocket! :D men den är nog såld eftersom mina meddelanden till säljaren ignoreras... :( <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Väger motorn 10 kilo eller under ska det gå att skicka med Schenker och då blir fraktkostnaden 120 kronor vilket jag tycker är helt anständigt. Bussgods blir lite till, ett par hundra ungefär. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

56:an skrev:
Väger motorn 10 kilo eller under ska det gå att skicka med Schenker och då blir fraktkostnaden 120 kronor vilket jag tycker är helt anständigt. Bussgods blir lite till, ett par hundra ungefär.
Jag tänkte om han köpte en som var monterad på cykel. Det kostade 400-600:- eller vad det var för att få hem min. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förstår vi tänkte lite olika där....

Bussgods har tydligen ett fast pris för cykel och då ska den vara kartongförpackad men det går väl att fixa med klippta utvikta pappkartonger. Priset är i alla fall 495 kronor för en sådan transport.

http://bussgods.se/pages.asp?PageID=677&MenuID=530 <!-- </EdIndex> --></div>
MagnusBj

Inlägg av MagnusBj »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*Bump upp i listan* :) <!-- </EdIndex> --></div>
MagnusBj

Inlägg av MagnusBj »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En BFC skulle också vara av stort intresse! Lite tyngre och otympligare än Berinin, men nog måsta men bli förtjust i designen :shock:

http://mo-ped.se/help/bfc.htm
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

MagnusBj skrev:En BFC skulle också vara av stort intresse! Lite tyngre och otympligare än Berinin, men nog måsta men bli förtjust i designen :shock:

http://mo-ped.se/help/bfc.htm
Bild
På auktion i närheten av där jag bor så fanns en sån där. Eller jag tror att det var en bfc iallafall. Den gick för 500 eller var det 600:- Minnet var bättre då man gick i 4:an och kunde engelska boken utantill. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis exakt en sådan hade jag när jag var i trettonårsåldern och vart den tog vägen har jag glömt.

Hur som helst tyckte jag inte riktigt om den. Största nackdelen var att det inte gick att stanna med motorn igång. Det fanns ingen spak att koppla ur motorn med. I stället är det ett par stora vingmuttrar bak man kan juster drivrullens tryck mot däcket eller helt enkelt koppla från motorn.

Det var också en rätt klumpig sak. Tung och grovhuggen om man så säger. Ingen särskild kraft i den heller som man kanske tror av den yttre storleken.

Nä, den här motorn passar bättre på museum eller för uppvisning för den är kul att se på med sin gjutna fiskstjärt i aluminium tycker jag.

Ska du har motorn för att köra med så välj någon av de som var mer populära för det var väl inte helt utan anledning att dom blev det. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar