EKF-frågor.
re
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo ni tysken går helt underbart
gigantisk skillnad mot sk 7,5 hästarn
underbart vrid varvar villigt o bra
uppmätt fart 87 enl gps
helt ofilad bara monterad direkt ur kartongen
<!-- </EdIndex> --></div>
gigantisk skillnad mot sk 7,5 hästarn
underbart vrid varvar villigt o bra
uppmätt fart 87 enl gps
helt ofilad bara monterad direkt ur kartongen
<!-- </EdIndex> --></div>
Glad skit
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sachs-cylindrarna i tyskland är en djungel.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
den här cylindern är en 1,5 hästars mofa-cylinder. toppfart 25.Naeri skrev:eller är det en sån här du menar?
http://www.ebay.de/itm/Hercules-Sachs-Zylinder-G3-ohne-Kolben-/160737830114?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item256cb8a4e2
Insuget ser lite fjuttigt ut tycker jag, är det gjutet fast eller kan man skruva bort det?
sachs-cylindrarna i tyskland är en djungel.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Faktum är att jag gillar den cyllen mer än ekf 80cc. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag tror dig jag har aldrig kollat men är säker att den gör 70+ går att dreva den lite hårdare. Har funderat på att borrra den till 41 men det blir när den har blivit sliten eller skär. Dock tycker jag om accet behöver inte gå fortare för mig. Har rastat en trimmad styrenmoppe han blev väldigt snopen :pinocchio:Sura skrev:Det borde vara en sån som jag har, fast min är borrad till 39 mm så det blev 52,4 cc.
Dom är riktigt trevliga dom cylindrarna, och det syns inte mycket på en Stockholmare med kåpan över förgasarn.
Många är skeptiska till min toppfart när dom ser och hör moppen på tomgång, men ändrar sig när jag bränner om dom sen
Faktum är att jag gillar den cyllen mer än ekf 80cc. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->någon skrev här ovanför att sachscylindrar i Tyskland är en djungel och jag kan bara hålla med.
nån som har tips på vilka sökord eller sort av cylinder man kan använda på en ekf om man inte vill ha 80 cc, alltså vad man ska leta efter på ebay.de eller länkar till butiker som säljer sånt godis.
är det bara mopshop som gäller, och är det i så fall men som åkt med de olika cylindrar som finns där, och kan säga vad som är värt att köpa? <!-- </EdIndex> --></div>
nån som har tips på vilka sökord eller sort av cylinder man kan använda på en ekf om man inte vill ha 80 cc, alltså vad man ska leta efter på ebay.de eller länkar till butiker som säljer sånt godis.
är det bara mopshop som gäller, och är det i så fall men som åkt med de olika cylindrar som finns där, och kan säga vad som är värt att köpa? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->helt ny fråga.
har förstått att motoplatspolarna är i det närmaste omöjliga att få tag på. har även läst att vrm har ersättningsvariant.
hur funkar det att köra traditionella tändsystemet?
lurar även på ett vinklat insugningsrör, har ej tillgång till svarv eller utrustning att svetsa i aluminium, nån som har en snillrik lösning att dela med sig av? <!-- </EdIndex> --></div>
har förstått att motoplatspolarna är i det närmaste omöjliga att få tag på. har även läst att vrm har ersättningsvariant.
hur funkar det att köra traditionella tändsystemet?
lurar även på ett vinklat insugningsrör, har ej tillgång till svarv eller utrustning att svetsa i aluminium, nån som har en snillrik lösning att dela med sig av? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På min 1209:a så har jag kört i flera år med brytarsystem och det har funkat bra upp till ca 10 000 rpm.
Mitt insugsrör gjorde jag av ett cykelstyre, för det har lagom mått för min Dellorto 20, och det har många användbara böjar.
Problemet som brukar vara vanligt på EKF med Athena 80 är att det brukar puffa tillbaka ganska så mycket i förgasaren.
Men det har jag lyckats bygga bort helt !
Jag tog helt enkelt och lät insugsröret fortsätta ca 15 mm in i cylindern bakom insugsflänsen (det finns gott om plats där).
Det har helt tagit bort bakåtpuffandet
<!-- </EdIndex> --></div>
Mitt insugsrör gjorde jag av ett cykelstyre, för det har lagom mått för min Dellorto 20, och det har många användbara böjar.
Problemet som brukar vara vanligt på EKF med Athena 80 är att det brukar puffa tillbaka ganska så mycket i förgasaren.
Men det har jag lyckats bygga bort helt !
Jag tog helt enkelt och lät insugsröret fortsätta ca 15 mm in i cylindern bakom insugsflänsen (det finns gott om plats där).
Det har helt tagit bort bakåtpuffandet
<!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Blocket i Norge
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Finn.no og Autodb.no er de to store kjøp og salg stedene i Norge <!-- </EdIndex> --></div>Naeri skrev:låter trevligt, finns det nåt motsvarande blocket o tradera i norge?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ny fråga!
Har nu kommit en bit på väg med mitt projekt.
Har en Mahle 50 (s.k 6,25a på ebay.de) och tänkte matcha det med en Mikuni 20. Sura skrev att hans brytartändning funkar fint till 10000, kan jag vänta mig att överskrida det varvet med ovan nämnda setup?+ <!-- </EdIndex> --></div>
Har nu kommit en bit på väg med mitt projekt.
Har en Mahle 50 (s.k 6,25a på ebay.de) och tänkte matcha det med en Mikuni 20. Sura skrev att hans brytartändning funkar fint till 10000, kan jag vänta mig att överskrida det varvet med ovan nämnda setup?+ <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund