Inte i svensk lag nej, men i tyskland! <!-- </EdIndex> --></div>sachs skrev:alla har olika åsikter men jag tycker ekf är lite fusk för då är det ingen moped längreRexxy skrev:Nu ska vi inte börja med "En moped är 50cc och 1hk" diskussion. Den åsikten är väldigt delat, och alla har rätt till sin egna åsikt.
Vad håller sachsen för?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
- SachsMekarn
har alitd trot det var en cross motor.
men nu ska vi inte försöra oldie tråd,
blir spänande att se hur bra cylinder går, hoppas inte den går för bra så jag ånrar mig
<!-- </EdIndex> --></div>
var den godkänd i tyskland?Rexxy skrev:Inte i svensk lag nej, men i tyskland!sachs skrev:alla har olika åsikter men jag tycker ekf är lite fusk för då är det ingen moped längreRexxy skrev:Nu ska vi inte börja med "En moped är 50cc och 1hk" diskussion. Den åsikten är väldigt delat, och alla har rätt till sin egna åsikt.
blir spänande att se hur bra cylinder går, hoppas inte den går för bra så jag ånrar mig

Ja, den satt ju på mopeden Hercules Supra, i tyskland. <!-- </EdIndex> --></div>sachs skrev:var den godkänd i tyskland?Rexxy skrev:Inte i svensk lag nej, men i tyskland!sachs skrev:alla har olika åsikter men jag tycker ekf är lite fusk för då är det ingen moped längreRexxy skrev:Nu ska vi inte börja med "En moped är 50cc och 1hk" diskussion. Den åsikten är väldigt delat, och alla har rätt till sin egna åsikt.
Men så går det ju åt lite reservdelar också (stakar , utgående axlar m.m.) <!-- </EdIndex> --></div>Rexxy skrev:Hallstamoppers kör inte snällt med sina EKF...Pop skrev:beror ju helt på körstil också, den kanske håller för en som har vett innanför hjälmen, men inte lika mycket för en brunstig 15 åring.
Ordförande i Hallstamoppers 

Själv har jag enbart behövt byta drevet till kopplingen, ingen vevstake eller drevaxel. Men då kör jag rätt så "lugnt" med den. <!-- </EdIndex> --></div>
Nåja..Braxmatte skrev:Men så går det ju åt lite reservdelar också (stakar , utgående axlar m.m.)Rexxy skrev:Hallstamoppers kör inte snällt med sina EKF...Pop skrev:beror ju helt på körstil också, den kanske håller för en som har vett innanför hjälmen, men inte lika mycket för en brunstig 15 åring.

Själv har jag enbart behövt byta drevet till kopplingen, ingen vevstake eller drevaxel. Men då kör jag rätt så "lugnt" med den. <!-- </EdIndex> --></div>
-
och Nej Rexxy min dag har vart alldeles perfekt. solsken hela dagen o finjobb i verkstan på jobbet. <!-- </EdIndex> --></div>
precis en moped är en moped o är då byggd med sina 50cc för sverigeBraxmatte skrev:Jag åker ju 50cc på alla mina mopeder
Det funkar ju för mig också
och Nej Rexxy min dag har vart alldeles perfekt. solsken hela dagen o finjobb i verkstan på jobbet. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Du svarade med en sådan skarp röst, så det kändes som du tog illa upp när jag skrev "sketen 60cc"..NiklasHögberg skrev:precis en moped är en moped o är då byggd med sina 50cc för sverigeBraxmatte skrev:Jag åker ju 50cc på alla mina mopeder
och Nej Rexxy min dag har vart alldeles perfekt. solsken hela dagen o finjobb i verkstan på jobbet.

-
nej illa upp tar ja inte men 50 cc e inte så sketet o allra minst 60cc. <!-- </EdIndex> --></div>Rexxy skrev:Du svarade med en sådan skarp röst, så det kändes som du tog illa upp när jag skrev "sketen 60cc"..NiklasHögberg skrev:precis en moped är en moped o är då byggd med sina 50cc för sverigeBraxmatte skrev:Jag åker ju 50cc på alla mina mopeder
och Nej Rexxy min dag har vart alldeles perfekt. solsken hela dagen o finjobb i verkstan på jobbet.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då vart det provkört en mindre runda 
Det pinnar på bra, mätaren visade 60km/h och då har jag inte justerat de något.
Det jag reagerade på var att etta tog slut så snabbt, hjulen hade ju knappt rullat ett varv innan tvåan åkte i
Nu funderar jag på drevningen, vet inte vad det sitter på den nu men kanske skulle gå upp en kugg fram? Gissningsvis 14 nu
Någon som kör med samma setup och kan avslöja sitt nålläge?

Det pinnar på bra, mätaren visade 60km/h och då har jag inte justerat de något.
Det jag reagerade på var att etta tog slut så snabbt, hjulen hade ju knappt rullat ett varv innan tvåan åkte i

Nu funderar jag på drevningen, vet inte vad det sitter på den nu men kanske skulle gå upp en kugg fram? Gissningsvis 14 nu
Någon som kör med samma setup och kan avslöja sitt nålläge?